MarketingLaajuus (5 cr)
Code: LD00EH20
Credits
5 op
Objective
The student understands the role of marketing and services in the company strategy and the important role of customer-oriented marketing as a success factor in running a business. The student recognizes the essential concepts and various sectors of marketing and the key terminology. The student is able to collect, analyse and produce information as well as make development suggestions for the company’s planning process.
Content
- Business environment and its effects on marketing
- Methods of customer acquisition
- Marketing mix
- Planning, implementation and follow-up of marketing
- Sustainable marketing
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
02.12.2024 - 05.01.2025
Timing
13.01.2025 - 23.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24S2VLiiketalouden tutkinto-ohjelma, verkkototeutus
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Enrollment
02.12.2024 - 05.01.2025
Timing
13.01.2025 - 23.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24S1_1LXD24S1_1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Timing
26.08.2024 - 17.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24S2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
On-line, Lukujärjestyksen mukaan
Materials
* Fahy John & Jobber David, 2015 tai uudempi. Foundations of Marketing, McGraw-Hill.
TAI
* Bergström Seija & Leppänen Arja, 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. (myös e-kirjana)
* Luentoaineisto ja tunneilla/OMA:ssa jaettava materiaali.
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Exam schedules
Välikokeet 3kpl. 20% arvioinnista
1. välikoe 11.9.2024
2. välikoe 25.9.2024
3. välikoe 9.10..2024
Välikokeiden uusinnat kurssin päätteeksi.
Loppukoe 20% 16.10.2024
Uusinnat sovitaan erikseen.
Completion alternatives
100% kirja
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Välikokeet 15%
Loppukoe 25%
Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Timing
26.08.2024 - 13.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24S1_3LXD24S1_3
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Timing
26.08.2024 - 13.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24S1_4LXD24S1_4
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* David Jobber, John Fahy (2022): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY.
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
06.05.2024 - 11.08.2024
Timing
26.08.2024 - 13.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24S1_5LXD24S1_5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* David Jobber, John Fahy (2022): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY.
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 15.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD24K2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
On-line, Lukujärjestyksen mukaan
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Exam schedules
Välikokeet 3kpl. 20% arvioinnista
1. välikoe 1.2.2024
2. välikoe 15.2.2024
3. välikoe 7.3.2024
Välikokeiden uusinnat kurssin päätteeksi.
Loppukoe 20% 14.3.2024
Uusinnat sovitaan erikseen.
Completion alternatives
100% kirja
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Välikokeet 15%
Loppukoe 25%
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 09.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S1_1LXD23S1_1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* David Jobber, John Fahy (2022): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY.
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 24.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Maria Paassola
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S1_2LXD23S1_2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan lähiopetuksena Myyrmäen kampuksella (tai tarpeen mukaan verkossa)
Materials
Fahy, John & Jobber, David: Foundations of marketing
McGraw-Hill Education (2012 tai uudempi)
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin lopuksi tietokoneella suoritettava monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjatentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalit suomeksi ja englanniksi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
15.01.2024 - 25.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S1_3LXD23S1_3
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Exam schedules
Välikokeet 4kpl. 5% /koe.
1. välikoe 1.2.2024
2. välikoe 15.2.2024
3. välikoe 21.3.2024
4. välikoe 11.4.2024
Välikokeiden uusinnat koetta seuraavalla viikolla, oppitunnin yhteydessä.
Loppukoe 20% 25.4.2024
1. uusinta vko 19
2. uusinta 30.5.2024
Completion alternatives
100% kirja
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
02.05.2023 - 13.08.2023
Timing
29.08.2023 - 10.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S1_6LXD23S1_6
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
02.05.2023 - 13.08.2023
Timing
29.08.2023 - 10.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S1_5LXD23S1_5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* David Jobber, John Fahy (2022): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY.
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
02.05.2023 - 13.08.2023
Timing
28.08.2023 - 22.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Zoom, lukujärjestyksen mukaan.
Materials
David Jobber, John Fahy, Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
tai Bergström&Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Teaching methods
Lähtötaso-/näyttökoe
Luennot
Employer connections
-
Exam schedules
Lähtötaso-/näyttökoe 29.8.2023 klo 17 alkaen
Uusinta sovitaan erikseen.
Loppukoe 17.10.2023 klo 17 alkaen
Completion alternatives
Kurssialueen itsenäinen opiskelun, jonka jälkeen loppukoe itsenäisesti verkossa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Näyttökoe
Enrollment
02.05.2023 - 13.08.2023
Timing
28.08.2023 - 28.11.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23S1_4LXD23S1_4
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
19.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_2LXD22S1_2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Maria Paassola
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_1LXD22S1_1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan lähiopetuksena Myyrmäen kampuksella (tai tarpeen mukaan verkossa)
Materials
Fahy, John & Jobber, David: Foundations of marketing ?
McGraw-Hill Education (2012 tai uudempi)
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin lopuksi tietokoneella suoritettava monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjatentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalit suomeksi ja englanniksi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
16.01.2023 - 12.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_3LXD22S1_3
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
09.01.2023 - 19.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD23K2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
On-line
Materials
Bergström&Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi tai Fahy & Jobber, Foundations of Marketing tai vastaava.
Teaching methods
- ensimmäisellä tapaamiskerralla tehtävä Ahot -näyttö-/lähtötasokoe
- kolme (3) on-line tuntia + loppukoe TAI kurssialueen itsenäinen opiskelun, jonka jälkeen loppukoe itsenäisesti verkossa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
29.08.2022 - 11.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_5LXD22S1_5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
29.08.2022 - 11.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
1 op
Mode of delivery
80 % Contact teaching, 20 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_6LXD22S1_6
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
24.08.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_4LXD22S1_4
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
02.05.2022 - 14.08.2022
Timing
22.08.2022 - 18.09.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Zoom, lukujärjestyksen mukaan.
Materials
David Jobber, John Fahy, Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
tai vastaava, esim. Bergström&Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Teaching methods
Lähtötaso-/näyttökoe
Luennot
Employer connections
-
Exam schedules
Lähtötaso-/näyttökoe 29.8.2022 klo 17 alkaen
Uusinta sovitaan erikseen.
Completion alternatives
kolme on-line tuntia + loppukoe TAI
kurssialueen itsenäinen opiskelun, jonka jälkeen loppukoe itsenäisesti verkossa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Näyttökoe
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 14.02.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22K2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
On-line
Materials
Bergström&Leppänen, Yrityksen asiakasmarkkinointi tai Fahy & Jobber, Foundations of Marketing tai vastaava.
Teaching methods
- ensimmäisellä tapaamiskerralla tehtävä Ahot -näyttö-/lähtötasokoe
- kolme (3) on-line tuntia + loppukoe TAI kurssialueen itsenäinen opiskelun, jonka jälkeen loppukoe itsenäisesti verkossa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 04.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_1LXD21S1_1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan joko verkossa tai Myyrmäen kampuksella
Materials
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Completion alternatives
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_2LXD21S1_2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Materials
David Jobber, John Fahy, Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Teaching methods
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Employer connections
Vierailija luennoitsijat
Exam schedules
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti.
Completion alternatives
Kirjatentti 100%
Further information
Opetuskielenä suomi ja englanti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävä 60%
Tentti 40%
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_3LXD21S1_3
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Enrollment
02.12.2021 - 31.12.2021
Timing
01.01.2022 - 03.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
22 - 27
Teachers
- Pia Väkiparta-Lehtonen
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LLF22KISS Trade
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Content
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.