Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3031

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.12.2023 - 07.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2024 - 09.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pirjo Elo
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD23S1_1
LXD23S1_1
Opintojakso
LD00EH20

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 43 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 18.01.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 25.01.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 01.02.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 08.02.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 15.02.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
Opetus Zoomissa
To 29.02.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 07.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 14.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
To 21.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 28.03.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 04.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMC245 Oppimistila
To 11.04.2024 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031/3032
MMB101 Auditorio 1 krs.
To 18.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
To 25.04.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3031
MMB344 IT-Tila, CAD
To 02.05.2024 klo 10:00 - 11:30
(1 t 30 min)
Markkinointi - 1. uusintatentti
MMB349 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)

Oppimateriaalit

David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* David Jobber, John Fahy (2022): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%

Siirry alkuun