Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3038
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 11.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.08.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 44 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 27.08.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 03.09.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 10.09.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 17.09.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 24.09.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 01.10.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 08.10.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA224
Oppimistila
|
Ti 22.10.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA115
Oppimistila
|
Ti 29.10.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA115
Oppimistila
|
Ti 05.11.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA115
Oppimistila
|
Ti 12.11.2024 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
|
Ti 19.11.2024 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMA115
Oppimistila
|
Pe 22.11.2024 klo 12:30 - 14:00 (1 t 30 min) |
Markkinointi LD00EH20-3037, Markkinointi LD00EH20-3038 |
Alma Median vierailijaluento Teamsissä
|
Pe 29.11.2024 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3038 |
MMB249
IT-Tila
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)
Oppimateriaalit
David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Valinnaiset välikokeet syksyn mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintakoe.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* Bergström Seija & Leppänen Arja, 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. (myös e-kirjana)
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 60%
Kokeet 40%