Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3038

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pirjo Elo
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD24S1_5
LXD24S1_5
Opintojakso
LD00EH20

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 44 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 27.08.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 03.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 10.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 17.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 24.09.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 01.10.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 08.10.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA224 Oppimistila
Ti 22.10.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA115 Oppimistila
Ti 29.10.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA115 Oppimistila
Ti 05.11.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA115 Oppimistila
Ti 12.11.2024 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
Ti 19.11.2024 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMA115 Oppimistila
Pe 22.11.2024 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3037, Markkinointi LD00EH20-3038
Alma Median vierailijaluento Teamsissä
Pe 29.11.2024 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3038
MMB249 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)

Oppimateriaalit

David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Valinnaiset välikokeet syksyn mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintakoe.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%:
* Bergström Seija & Leppänen Arja, 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. (myös e-kirjana)

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 60%
Kokeet 40%

Siirry alkuun