Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3035
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 16.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD24S2VLiiketalouden tutkinto-ohjelma, verkkototeutus
- Opintojakso
- LD00EH20
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 13.01.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 20.01.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 27.01.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 03.02.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 10.02.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 24.02.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 03.03.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Ma 10.03.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3035 |
ZOOM
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Aika ja paikka
On-line, Lukujärjestyksen mukaan
Oppimateriaalit
* Bergström Seija & Leppänen Arja, 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. (myös e-kirjana)
* Luentoaineisto, mahdollinen muu jaettava materiaali
Opetusmenetelmät
Oppimistehtäviä
Luentonauhotteita
Verkkokokeita
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Valinnaiset välikokeet kurssin mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintakoe.
Välikoepäivät uusintamahdollisuuksineen löytyvät kurssiaikataulusta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
100% kirja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 16 h
Oppimistehtävät 71 h
Itsenäinen opiskelu 48 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 60%
Kokeet 40%
Välikokeet 20% arvioinnista
Loppukoe 20%