Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3035

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 16.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD24S2V
Liiketalouden tutkinto-ohjelma, verkkototeutus
Opintojakso
LD00EH20

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 13.01.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 20.01.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 27.01.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 03.02.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 10.02.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 24.02.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 03.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Ma 10.03.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3035
ZOOM
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi

Aika ja paikka

On-line, Lukujärjestyksen mukaan

Oppimateriaalit

* Bergström Seija & Leppänen Arja, 2009 tai uudempi. Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita. (myös e-kirjana)

* Luentoaineisto, mahdollinen muu jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Oppimistehtäviä
Luentonauhotteita
Verkkokokeita

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Valinnaiset välikokeet kurssin mittaan ja kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintakoe.
Välikoepäivät uusintamahdollisuuksineen löytyvät kurssiaikataulusta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

100% kirja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 16 h
Oppimistehtävät 71 h
Itsenäinen opiskelu 48 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 60%
Kokeet 40%
Välikokeet 20% arvioinnista
Loppukoe 20%

Siirry alkuun