Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3030
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.12.2023 - 07.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.01.2024 - 15.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pia Väkiparta-Lehtonen
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD24K2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- LD00EH20
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 18.01.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 25.01.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 01.02.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 08.02.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 15.02.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 29.02.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 07.03.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
To 14.03.2024 klo 17:00 - 20:45 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3030 |
ZOOM
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Työmuodot
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Aika ja paikka
On-line, Lukujärjestyksen mukaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
100% kirja
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Välikokeet 3kpl. 20% arvioinnista
1. välikoe 1.2.2024
2. välikoe 15.2.2024
3. välikoe 7.3.2024
Välikokeiden uusinnat kurssin päätteeksi.
Loppukoe 20% 14.3.2024
Uusinnat sovitaan erikseen.
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 60%
Välikokeet 15%
Loppukoe 25%
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.