Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3036

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pia Väkiparta-Lehtonen
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD24S1_3
LXD24S1_3
Opintojakso
LD00EH20

Toteutuksella on 13 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 50 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 30.08.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 06.09.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 13.09.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 20.09.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 27.09.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 04.10.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 11.10.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 25.10.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
Pe 01.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 08.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 15.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 22.11.2024 klo 12:00 - 16:00
(4 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMC312 Oppimistila
Pe 29.11.2024 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3036
MMB349 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan

Oppimateriaalit

David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%

Siirry alkuun