Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3028

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 13.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2023 - 10.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pirjo Elo
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD23S1_6
LXD23S1_6
Opintojakso
LD00EH20

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 43 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 29.08.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 05.09.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 12.09.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 19.09.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 26.09.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 03.10.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
Ti 10.10.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 24.10.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMC245 Oppimistila
Ti 31.10.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMA110 Oppimistila
Ti 07.11.2023 klo 12:00 - 14:00
(2 t 0 min)
Markkinointi - vierailijaluento
MMB301 Auditorio 3 krs.
Ti 07.11.2023 klo 14:00 - 15:30
(1 t 30 min)
Markkinoinnin kokoavan tehtävän työstämistä
MMC308 Oppimistila
Ti 14.11.2023 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
Ti 21.11.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi LD00EH20-3028
MMB349 IT-Tila
Ti 28.11.2023 klo 10:00 - 12:00
(2 t 0 min)
Markkinointi 1. uusintatentti
MMB349 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.

Sisältö

- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella (tai tilanteen niin vaatiessa verkossa)

Oppimateriaalit

David Jobber, John Fahy (2015 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%

Lisätietoja opiskelijoille

Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%

Siirry alkuun