Skip to main content

MarketingLaajuus (5 cr)

Code: LC00FE33

Credits

5 op

Objective

The student understands the role of marketing and services in the company strategy and the important role of customer-oriented marketing as a success factor in running a business. The student recognizes the essential concepts and various sectors of marketing and the key terminology. The student is able to collect, analyse and produce information as well as make development suggestions for the company planning process.

Content

• Business environment and its effects on marketing
• Methods of customer acquisition
• Marketing mix
• Planning, implementation and follow-up of marketing
• Sustainable marketing

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

02.12.2024 - 05.01.2025

Timing

13.01.2025 - 23.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • William Simcoe
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXA24_A
    Half of LXA24 cohorts present, GROUP A

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

28.08.2024 - 04.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC24_A
    Half of LXC24 cohorts present, GROUP A

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Location and time

Luokassa 28.08

Materials

Tarjotaan oppimisympäristössä

Teaching methods

Opetus henkilökohtaisesti

Employer connections

NA

Exam schedules

Tarjotaan oppimisympäristössä

Student workload

5 op
130 tuntia

Content scheduling

Tarjotaan oppimisympäristössä

Further information

Tarjotaan oppimisympäristössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Tarjotaan oppimisympäristössä

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

28.08.2024 - 11.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC24_C
    Part of the LXA24 cohorts starting online, GROUP C
  • LXA24_C
    Part of the LXA24 cohorts starting online, GROUP C

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Location and time

Netissä 26.8 alkaen

Materials

Tarjotaan oppimisympäristössä

Teaching methods

Online-kurssivideot

Employer connections

NA

Exam schedules

Tarjotaan oppimisympäristössä

Student workload

5 op
130 tuntia

Content scheduling

Tarjotaan oppimisympäristössä

Further information

Tarjotaan oppimisympäristössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Tarjotaan oppimisympäristössä

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

26.08.2024 - 09.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC24_B
    Half of LXC24 cohorts present, GROUP B

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Location and time

Luokassa 26.08

Materials

Tarjotaan oppimisympäristössä

Teaching methods

Opetus henkilökohtaisesti

Employer connections

NA

Exam schedules

Tarjotaan oppimisympäristössä

Student workload

5 op
130 tuntia

Content scheduling

Tarjotaan oppimisympäristössä

Further information

Tarjotaan oppimisympäristössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Tarjotaan oppimisympäristössä

Timing

01.04.2024 - 31.08.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • Erkki Alanen
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • IBL_SETO24
    International Business and Logistics_Commissioned education 2024
  • LXC24K1T
    International Business and Logistics, tilauskoulutus

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

04.12.2023 - 07.01.2024

Timing

15.01.2024 - 24.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • William Simcoe
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC23_C
    Part of the LXC23 cohort starting in spring 2024, GROUP C
  • LXA23_A
    Half of LXA23 cohorts present, GROUP A
  • LXA23_C
    Part of the LXA23 cohorts starting in spring 2024, GROUP C

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

04.12.2023 - 07.01.2024

Timing

15.01.2024 - 24.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • William Simcoe
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXA23_B
    Half of LXA23 cohorts present, GROUP B

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 14.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC23_A
    Half of LXC23 cohorts present, GROUP A

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC23_B
    Half of LXC23 cohorts present, GROUP B

Objective

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Content

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
• Kestävä markkinointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.