Work and Working Environments in Social ServicesLaajuus (5 cr)
Code: SX00EO97
Credits
5 op
Objective
The students will become familiar with the different work environments and work orientations in the field of social services. They will understand the process-like quality of client work and identify the various phases of the client process. The students will become familiar with the concept of reflection and understand its importance. Students’ team work and collaboration skills will be improved and they will understand the importance of multi-professional co-operation.
Content
Different work environments of the Bachelor of Social Services. Practices in preventative work and early support, social rehabilitation, and constructive work. The agency and involvement of the client in the work approach of social services. The status and rights of the social welfare client. Reflection and its significance in the work of the Bachelors of Social Services. The principles of team work and multi-professional co-operation in the field of social services.
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Enrollment
06.05.2024 - 30.09.2024
Timing
22.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- hyvinvointi sosiaaliala
Groups
-
SXH24S2SOSosiaalialan tutkinto-ohjelma, Sosionomi (sosiaaliohjaus), monimuoto
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
06.05.2024 - 30.09.2024
Timing
19.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH24S2VASosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, Sosionomi (sosiaaliohjaus), monimuoto
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa lisätietoja opiskelijoille.
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät/ryhmätehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
Student workload
5 op = 135h
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH24S2 opiskelijoille.
Opettaja Päivi Eskelinen-Roos
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
11.11 9-12
12.11 9-12
25.11 13-16
9.12 9-12
10.12 13-16
17.12 Moodle-tentti (2 tuntia)
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
06.05.2024 - 30.09.2024
Timing
12.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Katarina Groop
Groups
-
SXH24S2VESosiaalialan tutkinto-ohjelma, Sosionomi (sosiaaliohjaus), verkkototeutus
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Verkko-opetuksen ajankohdat (aikataulumuutokset mahdollisia):
21.10.2024 12.30 - 16.00
31.10.2024 12.30 - 16.00
12.11.2024 09.00 - 16.00 Webinaari
26.11.2024 12.30 - 16.00
28.11.2024 09.00 - 11.30
10.12.2024 09.00 - 11.30
Materials
Tenttimateriaali:
-Moduulien sisällöt
-Luennot ja luentotallenteet
-Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T. & Vepsä, P. (2019) Ammattina sosionomi. Sanoma Pro oy.
Teaching methods
Verkko-opiskelu Moodle-ympäristössä, oppimistehtävät, lukupiirityöskentely, webinaari, ryhmätentti
Exam schedules
Ryhmätenttien ajankohdat ilmoitetaan opintojakson alussa.
Uusintatentit (2kpl) järjestetään EXAM:ssa. Uusintatenttien aikataulut ilmoitetaan opintojakson alussa.
Student workload
Viiden opintopisteen opintojakso tarkoittaa 135 tunnin työpanosta.
Content scheduling
Opintojakson Moodle-moduulit:
Moduuli 1: Sosionomin osaaminen
Moduuli 2: Sosionomin toimintaympäristöt ja työorientaatiot
Moduuli 3: Asiakastyön moninainen kenttä
Moduuli 4: Sosiaalialan etiikka ja arvot
Moduuli 5: Reflektio, ammatillisuus ja monialainen yhteistyö sosiaalialalla
Suorittaminen:
Opintojakson moduulit avautuvat yksi kerrallaan. Seuraavaan moduuliin siirtyminen on mahdollista vasta, kun olet palauttanut kyseiseen moduuliin kuuluvat tehtävät ja suorittanut Testaa, mitä opit! -väittämätestin. Huomioithan, että moduulissa saattaa olla myös osuuksia, jotka pitää kuitata "Merkitse tehdyksi" kohtaa klikkaamalla.
Further information
Opintojakso on tarkoitettu sosiaaliohjauksen verkkototeutuksessa opiskelevalle ryhmälle SXH24S2VE)
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää sitä, että:
-opiskelija opiskelee opintojakson moduulit
-opiskelija palauttaa kaikki oppimistehtävät,
-osallistuu Moodlessa olevaan keskustelutehtävään
-saa yli puolet Testaa, mitä opit! -väittämätehtävien yhteenlasketusta pistemäärästä (eli vähintään 25 pistettä yhteensä kaikista väittämätehtävistä). Maksimipistemäärä on 50 pistettä. -opiskelija osallistuu ryhmätenttiin.
Arvioinnin jakautuminen:
Testaa, mitä opit- väittämätestit (yhteispistemäärä): painotus 50 %
Ryhmätentti: painotus 50 %
Enrollment
27.11.2023 - 31.01.2024
Timing
17.04.2024 - 21.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 44
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH24K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa lisätietoja opiskelijoille.
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät/ryhmätehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
Student workload
5 op = 135h
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH23K2 opiskelijoille.
Opettaja Päivi Eskelinen-Roos
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
17.4 9-12
25.4 9-16
15.5 13-16
21.5 14-19 Moodle-tentti (2 tuntia)
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
27.11.2023 - 31.01.2024
Timing
11.01.2024 - 26.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 55
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Heli Määttänen
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH24K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Tarkemmat tiedot kohdassa lisätietoja opiskelijoille.
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019 tai 2020. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Vuoden 2020 painos saatavana myös e-kirjana
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät/ryhmätehtävät, vierailijat ja opintokäynnit.
Employer connections
Vierailijat ja opintokäynti
Exam schedules
Yksilötentti
Uusintatentit:
Keväällä 2024
Completion alternatives
-
Student workload
5op=135h
Content scheduling
Kevät 2024, 3. periodi
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH24K1 opiskelijoille.
Opettajat Päivi Eskelinen-Roos, Heli Määttänen
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
4.4. klo 13.00-16.00
8.4. klo 13.00-16.00
11.4. klo 13.00-16.00
12.4. klo 9.00-12.00
22.4. klo 9.00-12.00
7.5. klo 13.00-16.00
14.5. klo 13.00-16.00
16.5. klo 9.00-16.00
22.5. klo 13.00-16.00 Tentti
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, opintokäynti, yksilötentti.
Arviointi: Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
20.12.2023 - 31.03.2024
Timing
26.02.2024 - 28.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Katarina Groop
Teacher in charge
Katarina Groop
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Opintojakso toteutetaan Moodle-verkkokurssina. Opintojakso suoritetaan itseohjautuvasti eikä se sisällä reaaliaikaista opetusta.
Materials
Verkkokurssi sisältää tallenteita, verkkomateriaaleja sekä niihin liittyviä tehtäviä ja testejä.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan Moodle-verkkokurssina. Opintojakso suoritetaan itseohjautuvasti eikä se sisällä reaaliaikaista opetusta.
Opintojakso koostuu viidestä moduulista:
Moduuli 1: Sosionomin työtehtävät ja osaaminen
Moduuli 2: Sosionomin työn toimintaympäristöt ja työorientaatiot
Moduuli 3: Asiakastyön moninainen kenttä
Moduuli 4: Sosiaalialan etiikka ja arvot
Moduuli 5: Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä
Completion alternatives
Opintojakso suoritetaan itseohjautuvasti eikä se sisällä reaaliaikaista opetusta.
Student workload
135 h
Further information
Oletko kiinnostunut työskentelemään esimerkiksi lasten, perheiden, aikuisten, maahan muuttaneiden, vammaisten, mielenterveys- ja päihdekuntoutujien parissa edistäen osallisuutta, yhdenvertaisuutta ja hyvinvointia? Tämä opintojakso tarjoaa sinulle mahdollisuuden kurkistaa sosionomin monipuoliseen työhön. Tutustut sosionomin työympäristöihin, työn käytäntöihin ja asiakasryhmiin sekä opit sosiaalialan keskeistä lainsäädäntöä ja arvopohjaa. Opintojakso toteutetaan Moodle-verkkokurssina. Verkkokurssi sisältää tallenteita, verkkomateriaaleja sekä niihin liittyviä tehtäviä ja testejä.
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuasi:
• tunnet sosionomin työn erilaisia toimintaympäristöjä sekä sosiaalialan työorientaatioita
• ymmärrät asiakastyön prosessinomaisuuden ja asiakaskunnan moninaisuuden
• tunnet reflektion käsitteen
• ymmärrät ammattietiikan ja lainsäädännön merkityksen sosionomin työssä
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää sitä, että opiskelija palauttaa kaikki tehtävät, osallistuu keskustelutehtävään ja saa yli puolet Testaa, mitä opit! -väittämätehtävien yhteenlasketusta pistemäärästä (eli vähintään 25 pistettä yhteensä kaikista tehtävistä). Opintojakson maksimipistemäärä on 50 pistettä. Testaa, mitä opit! -väittämätestit sisältyvät moduuleihin 2, 3 ja 4.
Enrollment
02.05.2023 - 30.09.2023
Timing
06.11.2023 - 31.01.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 65
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Heli Määttänen
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH23S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä, sosiaaliohjaus
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Tarkemmat tiedot kohdassa lisätietoja opiskelijoille.
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019 tai 2020. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Vuoden 2020 painos saatavana myös e-kirjana
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät/ryhmätehtävät, vierailijat ja opintokäynnit.
Employer connections
Vierailijat ja opintokäynti
Exam schedules
Yksilötentti
5.12.2023
Uusintatentit:
Keväällä 2024
Completion alternatives
-
Student workload
5op=135h
Content scheduling
syksy 2023, 2. periodi
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH23S1 opiskelijoille.
Opettajat Päivi Eskelinen-Roos, Heli Määttänen
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
6.11. klo 13.00-16.00
8.11. klo 13.00-16.00
22.11. klo 13.00-16.00
24.11. klo 9.00-12.00
28.11. klo 13.00-16.00
29.11. klo 9.00-16.00
1.12. klo 9.00-12.00
5.12. klo 9.00-12.00 tentti
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, opintokäynti, yksilötentti.
Arviointi: Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
02.05.2023 - 30.09.2023
Timing
01.11.2023 - 13.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH23S2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto, varhaiskasvatus
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa lisätietoja opiskelijoille.
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät/ryhmätehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
13.12. 8.30-11.45
Uusintatentit:
Keväällä 2024
Student workload
5 op = 135h
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH23S2 opiskelijoille.
Opettaja Päivi Eskelinen-Roos
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
1.11. 8.30-11.45
3.11. 8.30-11.45
20.11. 8.30-11.45
21.11. 8.30-11.45
12.12. 8.30-11.45
13.12. 8.30-11.45 tentti
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
28.11.2022 - 31.01.2023
Timing
12.04.2023 - 10.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Heli Määttänen
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH23K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa lisätietoja opiskelijoille.
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät/ryhmätehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
12.5. 9-12
Uusintatentit:
Keväällä 2023.
Student workload
5 op = 135h
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH23K1 opiskelijoille.
Opettajat Päivi Eskelinen-Roos, Heli Määttänen
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
12.4. 13-16
14.4. 9-12
21.4. 9-12
26.4. 9-12
3.5. 13-16
5.5. 9-12
10.5. 9-15
12.5. 9-12 tentti
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
28.11.2022 - 31.01.2023
Timing
09.01.2023 - 21.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Katarina Groop
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH23K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Opettaja: Katarina Groop
Opetuksen aikataulu:
Orientaatioluento (tallenne Moodlessa)
31.03.2023 09.00 - 11.45 MPA6011 Työorientaatiot sosiaalialan työssä
12.04.2023 09.00 - 11.45 MPA4010 Asiakastyö, asiakkaan kohtaaminen ja asiakkaan oikeudet
13.04.2023 09.00 - 11.45 MPA4010 Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä
11.05.2023 12.45 - 16.00 MPA2019 Monialainen yhteistyö sosiaalialalla
12.05.2023 09.00 - 11.45 MPA2019 Ryhmien toiminnalliset esitykset
Moodletentti
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäiset oppimistehtävät ja ryhmätyö, Moodletentti
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
02.05.2023 - 14.05.2023
Timing
02.11.2022 - 09.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Heli Määttänen
- Päivi Eskelinen-Roos
Teacher in charge
Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH22S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa Lisätietoja opiskelijoille
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
9.12. 9-12.
Uusintatentit:
Keväällä 2023.
Student workload
5op = 135h
Content scheduling
4. periodi
14.3.-22.5.2022
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH22S1 opiskelijoille.
Opettajat Päivi Eskelinen-Roos, Heli Määttänen
Lähiopetus, edellyttää läsnäoloa
2.11. 13-16
8.11. 13-16
15.11. 13-16
18.11. 9-12
22.11. 13-16
24.11. 13-16
7.12. 13-16
9.12. 9-12 tentti
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
02.05.2022 - 30.09.2022
Timing
23.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Social Services (in English)
Teachers
- Janika Kosonen
Teacher in charge
Janika Kosonen
Groups
-
SXG22S1Degree Programme in Social Services päivä
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
n/a
Materials
n/a
Teaching methods
n/a
Employer connections
n/a
Exam schedules
-
International connections
n/a
Completion alternatives
n/a
Student workload
5 op=135 tuntia
Content scheduling
2. periodi 25.10.-31.12.21
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
29.11.2021 - 31.01.2022
Timing
12.01.2022 - 22.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Heli Määttänen
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH22K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa Lisätietoja opiskelijoille
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
24.5. klo 13.00-15.00
Uusintatentti:
Syksy 2022 kaksi ensimmäistä uusintatenttitilaisuutta
Student workload
5op = 135h
Content scheduling
4. periodi
14.3.-22.5.2022
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH21K1 opiskelijoille.
Opettajat Päivi Eskelinen-Roos, Heli Määttänen
LÄHIOPETUS:
13.04.2022 08.30 - 11.45
19.04.2022 13.00 - 16.00
19.04.2022 13.00 - 16.00
26.04.2022 13.00 - 16.00
26.04.2022 13.00 - 16.00
04.05.2022 13.00 - 16.00
04.05.2022 13.00 - 16.00
06.05.2022 09.00 - 12.00
13.05.2022 09.00 - 12.00
16.05.2022 08.30 - 16.00 (Jouni Piekkari)
18.05.2022 09.00 - 12.00
24.05.2022 13.00 - 15.00 (Yksilötentti)
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Enrollment
29.11.2021 - 31.01.2022
Timing
12.01.2022 - 22.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Heli Määttänen
- Päivi Eskelinen-Roos
Groups
-
SXH22K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Opiskelija tuntee sosiaalialan erilaisia toimintaympäristöjä sekä erilaisia sosiaalialan työorientaatioita. Hän ymmärtää asiakastyön prosessinomaisuuden ja tunnistaa asiakasprosessin vaiheet. Opiskelija tuntee reflektion käsitteen ja ymmärtää sen merkityksen. Hän vahvistuu tiimityöskentelyn taidoissa ja ymmärtää moniammatillisen yhteistyön merkityksen.
Content
Sosionomin työn eri toimintaympäristöt. Ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen tuen käytännöt, sosiaalinen kuntoutus, rakenteellinen työ. Asiakkaan toimijuus ja osallisuus sosiaalipedagogisessa työotteessa. Sosiaalihuollon asiakkaan asema ja oikeudet. Reflektio ja sen merkitys sosionomin työssä. Tiimityön periaatteet ja moniammatillinen yhteistyö sosiaalialalla.
Location and time
Myllypuron kampus
Tarkemmat tiedot kohdassa Lisätietoja opiskelijoille
Materials
Raatikainen E., Rahikka A., Saarnio T. ja Vepsä P. 2019. Ammattina sosionomi. SANOMA Pro OY. Helsinki
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Aktivoivat luennot, osallistavat/ toiminnalliset menetelmät, tuntitehtävät.
Employer connections
Vierailijat
Exam schedules
Yksilötentti
11.05.2022 08.30 - 11.45
Uusintatentti:
Syksy 2022 kaksi ensimmäistä uusintatenttitilaisuutta
Student workload
5op = 135h
Content scheduling
4. periodi
14.3.-22.5.2022
Further information
Opintojakso on tarkoitettu SXH21K2 opiskelijoille.
Opettajat Päivi Eskelinen-Roos, Heli Määttänen
LÄHIOPETUS:
01.03.2022 08.30 - 11.45
30.03.2022 08.45 - 11.45
27.04.2022 12.45 - 16.00
29.04.2022 08.30 - 11.45
10.05.2022 12.45 - 16.00
11.05.2022 08.30 - 11.45
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan (Päivi Eskelinen-Roos)
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojakson toteutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, good (3)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, excellent (5)
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment criteria, approved/failed
ks. opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Aktiivinen läsnäolo, oppimistehtävät, yksilötentti
Arviointi:
Arviointikriteerit, ks. opetussuunnitelman liite
Opintojakson opettajat tarkentavat arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.