PelimatematiikkaLaajuus (5 op)
Tunnus: TX00EW57
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Sisältö
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Lisätiedot
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mikko Pere
Ryhmät
-
TVT23-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Sisältö
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.07.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Birgitta Nenonen-Andersson
Ryhmät
-
ICT23-GGame Development
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Sisältö
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ajoitus
21.08.2023 - 15.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Mikko Pere
Ryhmät
-
TVT22-PEPelikehitys
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Sisältö
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Ilmoittautumisaika
29.05.2023 - 31.07.2023
Ajoitus
21.08.2023 - 15.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Birgitta Nenonen-Andersson
Ryhmät
-
ICT22-GGame Development
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Sisältö
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Esitietovaatimukset
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Lisätiedot
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.