Siirry suoraan sisältöön

Pelimatematiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EW57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 15.10.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mikko Pere
Ryhmät
TVT22-PE
Pelikehitys
Opintojakso
TX00EW57

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 23.08.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 24.08.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Ke 30.08.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 31.08.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Ke 06.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 07.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Ke 13.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 14.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KMD659 Oppimistila
To 21.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Ke 27.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 28.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Ke 04.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 05.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Ke 11.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME561 Oppimistila
To 12.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Pelimatematiikka TX00EW57-3001
KME759 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.

Sisältö

1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.

Esitietovaatimukset

Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.

Lisätiedot

Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.

Siirry alkuun