Skip to main content

Customer-Oriented Service DesignLaajuus (5 cr)

Code: LC00EG85

Credits

5 op

Objective

The student understands the importance of customer experience in service design and consumer behaviour framework as a background for improving customer experience. The student is able to describe the existing service path from the user’s point of view and recognizes needs for development and how to create solutions for those.

Content

- Consumer behaviour knowledge base
- Basic concepts and methods of service design
- Customer experience

Prerequisites

Marketing or similar basic knowledge and skills of marketing

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

26.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • Erkki Alanen
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LC22B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LXC22_MAR
    LXC22_Marketing
  • LC22B_IB_F
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Finance
  • LC22R_M
    Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
  • LB23K
    Incoming DD Krems 2nd year students
  • LD22B_L_M
    Incoming DD Switzerland Marketing
  • LB22S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing
  • LB22L_F
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Finance
  • LB22L_BI
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Business Intelligence
  • LB22L_M
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja

Content

- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista

Enrollment

02.05.2023 - 20.08.2023

Timing

28.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • Erkki Alanen
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LC21B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LB21L_M
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
  • LB21L_BI
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Business Intelligence
  • LB21S_MG
    Incoming DD Stuttgart Management
  • LC21R_M
    Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
  • LXC21_MAR
    LXC21_Marketing
  • LC21B_IB_F
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Finance
  • LB22K
    Incoming DD Krems 2nd year students
  • LB21L_F
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Finance

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja

Content

- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 22.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • Erkki Alanen
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXC21_MAR
    LXC21_Marketing

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja

Content

- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

29.08.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • Erkki Alanen
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LC20R_M
    Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing
  • LXC20_MAR
    LXC20_MAR
  • LB20L_BI
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Business Intelligence
  • LB20S_MG
    Incoming DD Stuttgart Management
  • LB20L_M
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
  • LB20L_F
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Finance
  • LC20B_IB_F
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Finance
  • LC20B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä
- ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista
- osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta
- tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja
- osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja

Content

- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi tai vastaavat perustiedot ja - taidot markkinoinnista