Skip to main content

Service DesignLaajuus (5 cr)

Code: KM00ES12

Credits

5 op

Objective

The student knows the service design process and is able to develop user-oriented services. The student understands the importance of the service experience as part of the business.

Content

- Service Design Processes
- Service Design Methods
- Prototyping services
- Customer Experience

Prerequisites

Student and the student advisor go through other recommended studies in student counseling discussions based on their individual study plan.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the concept and basics of service design. They are familiar with the key tools and techniques of service design. The student perceives the process of service design and understands its significance for design work.

Assessment criteria, good (3)

The student knows the concept and basics of service design. They are able to use key tools and techniques of service design. The student perceives the service design process and is able to utilize it in their work.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has a broad mastery of the concept and starting points of service design. They are able to creatively and thoughtfully apply service design tools and techniques. The student has a broad knowledge of the service design process and is able to utilize it in a variety of ways in their work.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the concept and basics of service design. They are familiar with the key tools and techniques of service design. The student perceives the process of service design and understands its significance for design work.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tuomas Aatola
Teacher in charge

Tuomas Aatola

Groups
  • KXE22S1GS
    Visual Communication Design - Graphic Design

Objective

Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Content

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Prerequisites

Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Enrollment

02.05.2023 - 27.08.2023

Timing

05.09.2023 - 28.09.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tuomas Aatola
Teacher in charge

Tuomas Aatola

Groups
  • KXE21S1GS
    Visual Communication Design – Graphic Design

Objective

Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Content

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Prerequisites

Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.