Siirry suoraan sisältöön

PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)

Tunnus: KM00ES12

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Sisältö

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Esitietovaatimukset

Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuomas Aatola
Vastuuopettaja

Tuomas Aatola

Ryhmät
  • KXE22S1GS
    Visuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu

Tavoitteet

Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Sisältö

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Esitietovaatimukset

Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

05.09.2023 - 28.09.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Media, muotoilu ja konservointi

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Koulutus
  • Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuomas Aatola
Vastuuopettaja

Tuomas Aatola

Ryhmät
  • KXE21S1GS
    Visuaalisen viestinnän muotoilu - Graafinen suunnittelu

Tavoitteet

Opiskelija tuntee palvelumuotoiluprosessin ja osaa kehittää käyttäjälähtöisiä palveluita. Opiskelija ymmärtää palvelukokemuksen merkityksen osana liiketoimintaa.

Sisältö

- palvelumuotoilun prosessit
- palvelumuotoilumenetelmät
- palvelujen prototypointi
- asiakaskokemus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa käyttää palvelumuotoilun keskeisiä työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä työssään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija tuntee laaja-alaisesti palvelumuotoilun prosessin ja osaa hyödyntää sitä monipuolisesti työssään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja ymmärtää sen merkityksen suunnittelutyölle.

Esitietovaatimukset

Opiskelija ja HOPS-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.