PalvelumuotoiluLaajuus (5 op)
Tunnus: KM00EI71
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
03.09.2024 - 09.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Vitali Gusatinskiy
Vastuuopettaja
Vitali Gusatinskiy
Ryhmät
-
KXE23S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 14.01.2024
Ajoitus
31.01.2024 - 13.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 15
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Vitali Gusatinskiy
Vastuuopettaja
Tero Marin
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
12.09.2023 - 11.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- kulu virtuaali::muotoilu
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
-
KXE22S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Ilmoittautumisaika
14.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
18.01.2023 - 15.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 10
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tero Marin
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
-
IEXSC23SH2Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki Spring 2023
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 04.09.2022
Ajoitus
30.08.2022 - 12.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Vitali Gusatinskiy
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
-
KXE21S1DMDigitaalinen muotoilu
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Ilmoittautumisaika
14.12.2021 - 09.01.2022
Ajoitus
20.01.2022 - 03.03.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 15
Opettaja
- Tero Marin
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
-
IEXSC22SH2Exchange Students Culture and Creative Industries, Helsinki
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.
Sisältö
- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
--palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.