Skip to main content

Leadership and Development of the Work CommunityLaajuus (5 cr)

Code: SX00BO76

Credits

5 op

Objective

Students will understand the impact of societal changes on the leading of social services. They will be able to participate in the strategy process both as a workers and supervisors. They will be prepared to manage staff competence and the work community. Students will be able to participate in development work and know how to inspire cooperation between the work community and customers. They will know how to work in ways that promote wellbeing.

Content

Changing work environments and multi-disciplinary networks. Strategic thinking and leadership. Management of staff competence and change. Participation of work community and service users in the development of the work-place. Management of wellbeing at work.

Prerequisites

Prerequisites: Second Internship

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 35

Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Markus Neuvonen
  • Niina Pietilä
Groups
  • SXH21K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH21K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

ks. lisätietoa opiskelijalle

Materials

Materiaali Moodlessa

Teaching methods

Lähiopetus: työpajatyöskentely, ohjattu ja itsenäinen opiskelu

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

Verkkototeutus, syksy 2023 / Markus Neuvonen ja Niina Pietilä
Kirjatenttitoteutus, syksy 2023 /Markus Neuvonen ja Niina Pietilä

Student workload

Myllypuron kampuksella:
30.8. klo 8.30 - 11.45 / MN + NP
7.9. klo 12.45 - 16.00 / NP
13.9. klo 8.30 - 11.45/ NP
21.09. klo 8.30 - 11.45/ MN
27.09. klo 8.30 - 11.45 MN
4.10. klo 8.30 - 11.45 / MN
11.10. klo 12.45 - 16.00 /NP

huom. muutokset mahdollisia

EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-opettajaan Markus Neuvoseen.
- Mikäli opiskelijalla on yksilöllisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH21K1 ja SXH20K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimivat Markus Neuvonen ja Niina Pietilä.
Opintojaksolle hyväksytään max 35 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti ja edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

30.8. klo 8.30 - 11.45 / MN + NP
7.9. klo 12.45 - 16.00 / NP
13.9. klo 8.30 - 11.45/ NP
21.09. klo 8.30 - 11.45/ MN
27.09. klo 8.30 - 11.45 MN
4.10. klo 8.30 - 11.45 / MN
11.10. klo 12.45 - 16.00 /NP

huom. muutokset mahdollisia

Opintojakso suoritetaan 30.8. - 22.10. välisenä aikana. Jakso sisältää 6 teemaa, joissa suoritetaan yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.

EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Pari- ja ryhmätehtävät, aktiivinen osallistuminen työskentelyyn ja oppimistehtävät.
Arvinoinnin kriteerit ja -tasot tarkennetaan orientaatiotunnilla.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Markus Neuvonen
Groups
  • SXH21K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH21K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH21K1 ja SXH21K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajina toimivat Markus Neuvonen ja Niina Pietilä.

Opintojaksolle hyväksytään max 30 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähintään 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 18.8. - 22.10. välisenä aikana. Jakso sisältää 6 teemaa. Jokaisessa teemassa suoritetaan yksilö-, pari- tai ryhmätehtäviä.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvoseen .

Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

18.8. klo13.00 - 14.00 Orientaatio opintojaksoon, ryhmiin jako ja 1. teeman ohjeistus, Ehdoton läsnäolo
11.10. klo 9.00 - 11.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute. Ehdoton läsnäolo

1.teema 18.8. - 27.8. (ohjauszoom 22.8. klo 9.00 - 10.00)
2. teema 28.8. - 10.9. (ohjauszoom 4.9. klo 11.00 - 12.00)
3. teema 11.9. - 17.9. (ohjauszoom 11.9. klo 10.00 - 11.00)
4. teema 18.9. - 24.9. (ohjauszoom 18.9. klo 10.00 - 11.00)
5. teema 25.9.– 8.10. (ohjauszoom 25.9. klo 10.00 - 11-00)
6. teema 9.10.–13.10. (ohjauszoom 9.10. klo 9.00 - 10.00 )

huom. muutokset mahdollisia

Materials

Ilmoitetaan Moodlessa

Teaching methods

Työpajatyöskentelyä, yksilö- ja ryhmätehtäviä, verkkoaineistojen läpikäyntiä.

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

Lähiopetus tai kirjatentti -opintojaksot syksyllä 2023

Student workload

135 h

Further information

18.8. klo13.00 - 14.00 Orientaatio opintojaksoon, ryhmiin jako ja 1. teeman ohjeistus, Ehdoton läsnäolo
11.10. klo 9.00 - 11.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute. Ehdoton läsnäolo

1.teema 18.8. - 27.8. (ohjauszoom 22.8. klo 9.00 - 10.00)
2. teema 28.8. - 10.9. (ohjauszoom 4.9. klo 11.00 - 12.00)
3. teema 11.9. - 17.9. (ohjauszoom 11.9. klo 10.00 - 11.00)
4. teema 18.9. - 24.9. (ohjauszoom 18.9. klo 10.00 - 11.00)
5. teema 25.9.– 8.10. (ohjauszoom 25.9. klo 10.00 - 11-00)
6. teema 9.10.–13.10. (ohjauszoom 9.10. klo 9.00 - 10.00 )

huom. muutokset mahdollisia

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Ilmoitetaan opintojaksolla

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Markus Neuvonen
  • Niina Pietilä
Groups
  • SXH21K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH21K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH20K1 ja SXH20K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimivat Markus Neuvonen ja Niina Pietilä.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvoseen.

Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kirjatenttien aikataulu:

Tentti: 19.09.2023 klo 12.45 - 16.00 tilassa MPA5015

Uusintatentti 1: yleisenä uusintatenttipäivänä, Ti 14.11. klo 16.30 – 20.00 (huom. seuraa tiedotusta, koska yleiset tenttipäivät voivat vielä muuttua)
Uusintatentti 2: yleisenä uusintatenttipäivänä Ma 11.12. klo 16.30 – 20.00 (huom. seuraa tiedotusta, koska yleiset tenttipäivät voivat vielä muuttua)

Teaching methods

Itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen ja osaamisen osoittaminen tentillä


Kirjatentti: Rousu & Lanne-Eriksson (2021): Lähijohtaminen sosiaalialalla.

E-kirja teoksesta löytyy mm. täältä: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/504805/2021%20OIVA%2039%20Lähijohtaminen%20sosiaalialalla.pdf

Employer connections

-

International connections

-

Completion alternatives

Vaihtoehtoiset toteutukset: lähiopetus tai verkkokurssi

Student workload

135 h

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Tentin arvioinnin kriteerit (Rousu & Lanne-Eriksson 2021):
• käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys
• pohdinta ja analyysi

Arviointitasot:

(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.

(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.

(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.

(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Markus Neuvonen
Groups
  • SXH20S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH20S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Markus Neuvonen

Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 9.1.- 17.4. välisenä aikana. Jakso sisältää 6 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvonen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Aikataulu:

16.01.2023 12.45 - 16.00 MPA4010
30.01.2023 08.30 - 11.45 MPA4010
13.02.2023 12.45 - 16.00 MPA2019
27.02.2023 12.45 - 16.00 MPA2019
13.03.2023 12.45 - 16.00 MPA2019
27.03.2023 12.45 - 16.00 MPA2019
03.04.2023 12.45 - 16.00 MPA2019

Materials

Opiskelumateriaali Moodlessa.

Teaching methods

Lähiopetusta, työpajatyöskentelyä, yksilö- ja ryhmätehtäviä, verkkoaineistojen läpikäyntiä.

Completion alternatives

Vaihtoehtoiset toteutukset: verkkokurssi ja tentti; lisätietoa myöhemmin.

Student workload

5 opintopistettä (= noin 135 h).

Further information

Opintojakso on tarkoitettu SXH20S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Markus Neuvonen

Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 9.1.- 17.4. välisenä aikana. Jakso sisältää 6 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvonen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Täsmentyy myöhemmin.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Social Services (in English)
Teachers
  • Markus Neuvonen
Groups
  • SXG20S1
    Degree Programme in Social Services päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Markus Neuvonen
Groups
  • SXH20S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH20S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Markus Neuvonen

Opintojaksolle hyväksytään max 26 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 9.1.- 17.4. välisenä aikana. Jakso sisältää 6 teemaa (Teemat avautuvat klo 8.30 ja sulkeutuvat klo 16.00) Jokaisessa teemassa suoritetaan yksilö-, pari- tai ryhmätehtäviä.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvonen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

11.1. klo 14-15 Orientaatio opintojaksoon, ryhmiin jako ja 1.teeman ohjeistus (Oppimistila MPA6010) Ehdoton läsnäolo
12.4. klo 9.00-12.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (Oppimistila MPA6010) Ehdoton läsnäolo
1.teema 16.1.–29.1.
2. teema 30.1–12.2. (ohjauszoom 01.02.2023 09.00 - 10.00)
3. teema 13.2–26.2. (ohjauszoom 13.02.2023 10.00 - 11.00)
4. teema 27.2.–12.3. (ohjauszoom 27.02.2023 10.00 - 11.00)
5. teema 13.3.–26.3. (ohjauszoom 13.03.2023 10.00 - 11.00)
6. teema 27.3.–9.4. (ohjauszoom 27.03.2023 10.00 - 11.00)

Materials

Opiskelumateriaali Moodlessa.

Teaching methods

Työpajatyöskentelyä, yksilö- ja ryhmätehtäviä, verkkoaineistojen läpikäyntiä.

Completion alternatives

Vaihtoehtoiset toteutukset: verkkokurssi ja tentti; lisätietoa myöhemmin.

Student workload

5 opintopistettä (= noin 135 h).

Further information

Opintojakso on tarkoitettu SXH20S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Markus Neuvonen

Opintojaksolle hyväksytään max 26 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 9.1.- 17.4. välisenä aikana. Jakso sisältää 6 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvonen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

11.1. klo 14-15 Orientaatio opintojaksoon, ryhmiin jako ja 1.teeman ohjeistus (Oppimistila MPA6010) Ehdoton läsnäolo
12.4. klo 9.00-12.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (Oppimistila MPA6010) Ehdoton läsnäolo
1.teema 16.1.–29.1.
2. teema 30.1–12.2. (ohjauszoom 01.02.2023 09.00 - 10.00)
3. teema 13.2–26.2. (ohjauszoom 13.02.2023 10.00 - 11.00)
4. teema 27.2.–12.3. (ohjauszoom 27.02.2023 10.00 - 11.00)
5. teema 13.3.–26.3. (ohjauszoom 13.03.2023 10.00 - 11.00)
6. teema 27.3.–9.4. (ohjauszoom 27.03.2023 10.00 - 11.00)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Vaadittavat suoritukset ja arviointi:
Tulevaisuuden haasteet (suorite)
Strateginen ajattelu (T-H-K)
Osaamisen johtaminen (T-H-K)
Kehittäminen ja muutosjohtaminen (T-H-K) ja suorite
Työhyvinvointi (suorite)
Arvioinnin kriteerit ja -tasot tarkennetaan orientaatiotunnilla

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

28.11.2022 - 11.12.2022

Timing

01.01.2023 - 12.03.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Markus Neuvonen
Groups
  • SXH20S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH20S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Markus Neuvonen

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvonen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kirjatenttien aikataulu:

- 13.1. klo 9-11:45 MPA6018
- 1. Uusinta: Ti 21.2. klo 16.30 – 20.00 (ilmoittautuminen 18.1. – 2.2.)
- 2. Uusinta: Ma 20.3. klo 16.30 – 20.00 (ilmoittautuminen 15.2. – 2.3.)

Materials

Opiskelumateriaali Moodlessa.

Teaching methods

Kirjatentti: Rousu & Lanne-Eriksson (2021): Lähijohtaminen sosiaalialalla.

E-kirja teoksesta löytyy mm. täältä: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/504805/2021%20OIVA%2039%20Lähijohtaminen%20sosiaalialalla.pdf

Exam schedules

Kirjatenttien aikataulu:

- 13.1. klo 9-11:45 MPA6018
- 1. Uusinta: Ti 21.2. klo 16.30 – 20.00 (ilmoittautuminen 18.1. – 2.2.)
- 2. Uusinta: Ma 20.3. klo 16.30 – 20.00 (ilmoittautuminen 15.2. – 2.3.)

Completion alternatives

Vaihtoehtoiset toteutukset: lähiopetus ja verkkokurssi.

Student workload

5 opintopistettä (= noin 135 h).

Further information

Opintojakso on tarkoitettu SXH20S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Markus Neuvonen

Opintojakso edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu.

Toteutus on kirjatenttinä.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvonen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kirjatentissä tentitään teos Rousu & Lanne-Eriksson (2021): Lähijohtaminen sosiaalialalla.

Teos löytyy kirjastosta, sekä E-kirjana: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/504805/2021%20OIVA%2039%20Lähijohtaminen%20sosiaalialalla.pdf

Kirjatenttien aikataulu:

- 13.1. klo 9-11:45 MPA6018
- 1. Uusinta: Ti 21.2. klo 16.30 – 20.00 (ilmoittautuminen 18.1. – 2.2.)
- 2. Uusinta: Ma 20.3. klo 16.30 – 20.00 (ilmoittautuminen 15.2. – 2.3.)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Tentin arvioinnin kriteerit (Rousu & Lanne-Eriksson 2021):
• käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys
• pohdinta ja analyysi

Arviointitasot:

(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.

(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.

(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.

(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

15.08.2022 - 31.01.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Minna Lanne-Eriksson
Teacher in charge

Minna Lanne-Eriksson

Groups
  • SXH20K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH20K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Materials

Materiaali Moodlessa

Teaching methods

Lähiopetus: työpaja työskentely, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.

Completion alternatives

katso:
SX00BO76-3043 Verkkototeutus / Minna Lanne-Eriksson
SX00BO76-3046 Kirjatenttitoteutus /Minna Lanne-Eriksson

Student workload

5 op = 135 tuntia

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-opettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen AHOT-opettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH21K1 ja SXH20K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 26 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti ja edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 15.8.- 21.10. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.
Ennakkotehtävä; tehtävän palautus 26.8. klo 16 (Tehtäväksi anto Omassa 16.8.2022.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

30.8 klo 9–11.45
7.9. klo 9–11.45
14.9. klo 9–11.45
21.9. klo 9–11.45
28.9. klo 9–11.30
6.10. klo 9–11.45

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Pari- ja ryhmätehtävät, aktiivinen osallistuminen työskentelyyn ja oppimistehtävät.
Arvinoinnin kriteerit ja -tasot tarkennetaan orientaatiotunnilla.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

15.08.2022 - 31.01.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Minna Lanne-Eriksson
Teacher in charge

Minna Lanne-Eriksson

Groups
  • SXH20K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH20K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Materials

Materiaali Moodlessa

Teaching methods

Verkko-opiskelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.

Completion alternatives

katso:
SX00BO76-3042 Lähiopetustoteutus /Minna Lanne-Eriksson
SX00BO76-3046 Tenttitoteutus /Minna Lanne-Eriksson

Student workload

5 op = 135 tuntia

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-opettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH20K1 ja SXH20K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 26 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti ja edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).

Opintojakso suoritetaan 24.8.-27.10. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa (Teemat avautuvat klo 8.30 ja sulkeutuvat klo 16.00) Jokaisessa teemassa suoritetaan yksilö-, pari- tai ryhmätehtäviä.

24.8. klo 12.45- 16.00 Orientaatio opintojaksoon, ryhmiin jako ja 1.teeman ohjeistus (luokassa MPA4018) Ehdoton läsnäolo
27.10. klo 9.00-12.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (luokassa MPA2029) Ehdoton läsnäolo
1.teema 24.8.-6.9
2. teema 7.9–20.9. (ohjauszoom 7.9. klo 15–16)
3. teema 21.9–4.10. (ohjauszoom 21.9. klo 15–16)
4. teema 5.10.–18.10. (ohjauszoom 5.10. klo 15–16)
5. teema 19.10.–27.10. (ohjauszoom 19.10. klo 15–16)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Vaadittavat suoritukset ja arviointi:
Tulevaisuuden haasteet (suorite)
Strateginen ajattelu (T-H-K)
Osaamisen johtaminen (T-H-K)
Kehittäminen ja muutosjohtaminen (T-H-K) ja suorite
Työhyvinvointi (suorite)
Arvioinnin kriteerit ja -tasot tarkennetaan orientaatiotunnilla

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

15.08.2022 - 23.10.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Minna Lanne-Eriksson
Teacher in charge

Minna Lanne-Eriksson

Groups
  • SXH20K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH20K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Materials

Tentittävä materiaali; Rousu & Lanne-Eriksson (toim.) 2021.Lähijohtaminen sosiaalialla.
Theseuksessa: https://www.theseus.fi/handle/10024/504805
Julkaisun pysyvä linkki on: http://www.urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-308-4
Joitakin kappaleita Metropolian kirjastossa.

Teaching methods

Tentti

Exam schedules

Tentti 31.8. klo 9–12 luokka MPA4018
1.uusinta 17.10. (ilm.14.9–30.9)
2. uusinta 12.12. (ilm.30.10.–22.11.)

Completion alternatives

Lähiopetustoteutus: SX00BO76-3042 Minna Lanne-Eriksson
Verkkototeutus: SX00BO76-3043 Minna Lanne-Eriksson

Student workload

5 op (135t)

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu päättövaiheen SXH20K1 ja SHX20K2 opiskelijoille (edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu). Opettaja: Minna Lanne-Eriksson
Opintojakso suoritetaan kirjatenttinä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Tentin arvioinnin kriteerit; Minna Lanne-Eriksson 2022
• käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys
• pohdinta ja analyysi
Arviointitasot;
(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.
(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.
(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.
(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa

Assessment criteria, fail (0)

(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.

Assessment criteria, good (3-4)

(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.

Assessment criteria, excellent (5)

(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

19.01.2022 - 13.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Minna Lanne-Eriksson
Groups
  • SXH19S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Materials

Tentittävä materiaali; Rousu & Lanne-Eriksson (toim.) 2021.Lähijohtaminen sosiaalialla.
Theseuksessa: https://www.theseus.fi/handle/10024/504805
Julkaisun pysyvä linkki on: http://www.urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-308-4
Joitakin kappaleita Metropolian kirjastossa.

Teaching methods

Tentti

Exam schedules

Tentti 19.1. klo 9–12 luokassa MPA4015
1. uusinta Ti 22.2. klo 16.30–20.00 SU202202 (Ilmoittautuminen: 20.1.–4.2.)
2. uusinta Ti 26.4. klo 16.30 – 20.00 SU202204 (Ilmoittautuminen: 15.3. – 5.4.)

Completion alternatives

Lähiopetustoteutus: SX00BO76-3039 Minna Lanne-Eriksson
Verkkototetutus: SX00BO76-3040 Minna Lanne-Eriksson

Student workload

5 op (135t)

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu päättövaiheen SXH19S1 opiskelijoille (edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu). Opettaja: Minna Lanne-Eriksson
Opintojakso suoritetaan kirjatenttinä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Tentin arvioinnin kriteerit; Minna Lanne-Eriksson 2021
• käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys
• pohdinta ja analyysi
Arviointitasot;
(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.
(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.
(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.
(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa

Assessment criteria, fail (0)

(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.

Assessment criteria, good (3-4)

(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.

Assessment criteria, excellent (5)

(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

10.01.2022 - 13.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 24

Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Minna Lanne-Eriksson
Groups
  • SXH19S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH19S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 1.1.- 25.3. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.
Ennakkotehtävä; tehtävän palautus 19.1. klo 16 (Tehtäväksi anto Omassa 10.1.2022.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

24.1. klo 12.45-16.00 Orientaatio ja ennakkotehtävän käsittely
3.2. klo 12.45- 16.00 Teema 1
14.2. klo 12.45-1.60 Teema 2.
24.2. klo 12.45-16.00 Teema 3.
7.3. klo 12.45-16.00 Teema 4
23.3. klo 9-11.45 Teema 5.

Materials

Materiaali Moodlessa

Teaching methods

Lähiopetus: työpaja työskentely, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.

Completion alternatives

katso:
SX00BO76-3040 Verkkototeutus / Minna Lanne-Eriksson
SX00BO76-3045 Kirjatenttitoteutus /Minna Lanne-Eriksson

Student workload

5 op = 135 tuntia

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH19S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 10.1.- 25.3. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.
Ennakkotehtävä; tehtävän palautus 19.1. klo 16 (Tehtäväksi anto Omassa 10.1.2022.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

MIKÄLI KORONATILANNE EDELLYTTÄÄ ETÄOPETUSTA, SIIRRETÄÄN LÄHIOPETUSTUNNIT ZOOMIIN. OSALLISTUJILTA EDELLYTETÄÄN KAMERAN JA MIKROFONIN KÄYTTÖÄ

24.1. klo 12.45-16.00 Orientaatio ja ennakkotehtävän käsittely
3.2. klo 12.45- 16.00 Teema 1
14.2. klo 12.45-1.60 Teema 2.
24.2. klo 12.45-16.00 Teema 3.
7.3. klo 12.45-16.00 Teema 4
23.3. klo 9-11.45 Teema 5.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Ryhmätehtävät, aktiivinen osallistuminen työskentelyyn ja oppimispäiväkirja

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

10.01.2022 - 13.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 24

Degree programmes
  • Social Services
Teachers
  • Minna Lanne-Eriksson
Groups
  • SXH19S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Materials

Materiaali Moodlessa

Teaching methods

Verkko-opiskelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.

Completion alternatives

katso:
SX00BO76-3039 Lähiopetustoteutus
SX00BO76-3045 Tenttitoteutus

Student workload

5 op = 135 tuntia

Content scheduling

1.Teema 3.3.–15.3. (30t)
2.Teema 16.3.-29.3. (30t)
3.Teema 30.3.-12.4. (30t)
4.Teema 13.4.-26.4. (30t)
5.Teema 27.4.-5.5. (15t)

Further information

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH19S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan verkossa 2.3.-5.5. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa (avautuvat ja sulkeutuvat noin 2 viikon välein), joissa suoritetaan pari- ja yksilötehtäviä.
EHDOTON läsnäolo;
MIKÄLI KORONATILANNE EDELLYTTÄÄ ETÄOPETUSTA, SIIRRETÄÄN LÄHIOPETUSTUNNIT ZOOMIIN. OSALLISTUJILTA EDELLYTETÄÄN KAMERAN JA MIKROFONIN KÄYTTÖÄ
2.3. klo 12.45- 16.00 Orientaatio opintojaksoon ja ryhmiin jako (luokassa MPA4018)
5.5. klo 12.45-16.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (luokassa MPA4018)
Opintojakso koostuu 5 teemasta. Opintoteemat aukeavat 3.3./ 16.3./ 30.3./ 13.4./ 27.4. Sivut suljetaan ennen seuraavan teeman alkamista.
1.Teema 3.3.–15.3. (30t) Tulevaisuuden haasteet; Parikeskustelu ja koonti (T-H-K)
2.Teema 16.3.-29.3. (30t) Strateginen ajattelu (T-H-K) ja Muutoksen johtaminen (suorite)
3.Teema 30.3.-12.4. (30t) Osaamisen johtaminen (T-H-K)
4.Teema 13.4.-26.4. (30t) Kehittämissuunnitelma (suorite)
5.Teema 27.4.-5.5. (15t) Osaamisen jakaminen (suorite)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Vaadittavat suoritukset ja arviointi:
Parikeskustelu ja koonti (T-H-K)
Strateginen ajattelu (T-H-K)
Haastattelutehtävä (T-H-K)
Kehittämissuunnitelma (suorite)
Osaamisen jakaminen (suorite)

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.

Prerequisites

2. harjoittelu

Enrollment

29.11.2021 - 12.12.2021

Timing

10.01.2022 - 03.03.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages
  • English
Degree programmes
  • Social Services (in English)
Teachers
  • Lauri Narinen
  • Taina Konttinen
Groups
  • SXG19S1
    Degree Programme in Social Services päivä

Objective

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Content

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Materials

Annetaan kurssin alussa.

Teaching methods

Kontaktiopetus, itsenäisiä tehtäviä ja kirjallisuusartikkeleita.

Exam schedules

TENTTI: Maanantai 28/2 klo 9-12 MPA6018

Further information

Kontaktiopetus:
To 13/1 klo 12:45 - 16:00 MPA 6017
Ke 19/1 klo 8:30 - 11:45 MPA 6011
To 27/1 klo 8:30 - 11:45 MPA 6017
To 3/2 klo 8:30 - 11:45 MPA 6017
Ke 9/2 klo 8:30 - 11:45 MPA 6017
Ma 14/2 klo 12:45 - 16:00 MPA 4010

TENTTI: Maanantai 28/2 klo 9-12 MPA6018

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Assessment criteria, approved/failed

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Prerequisites

2. harjoittelu