Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (verkkototeutus) (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3043
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.05.2023 - 14.05.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.08.2022 - 31.01.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Minna Lanne-Eriksson
- Vastuuopettaja
- Minna Lanne-Eriksson
- Ryhmät
-
SXH20K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
-
SXH20K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Opintojakso
- SX00BO76
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.
Sisältö
Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.
Oppimateriaalit
Materiaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Verkko-opiskelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
katso:
SX00BO76-3042 Lähiopetustoteutus /Minna Lanne-Eriksson
SX00BO76-3046 Tenttitoteutus /Minna Lanne-Eriksson
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Lisätietoja opiskelijoille
- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-opettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH20K1 ja SXH20K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 26 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti ja edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 24.8.-27.10. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa (Teemat avautuvat klo 8.30 ja sulkeutuvat klo 16.00) Jokaisessa teemassa suoritetaan yksilö-, pari- tai ryhmätehtäviä.
24.8. klo 12.45- 16.00 Orientaatio opintojaksoon, ryhmiin jako ja 1.teeman ohjeistus (luokassa MPA4018) Ehdoton läsnäolo
27.10. klo 9.00-12.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (luokassa MPA2029) Ehdoton läsnäolo
1.teema 24.8.-6.9
2. teema 7.9–20.9. (ohjauszoom 7.9. klo 15–16)
3. teema 21.9–4.10. (ohjauszoom 21.9. klo 15–16)
4. teema 5.10.–18.10. (ohjauszoom 5.10. klo 15–16)
5. teema 19.10.–27.10. (ohjauszoom 19.10. klo 15–16)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Vaadittavat suoritukset ja arviointi:
Tulevaisuuden haasteet (suorite)
Strateginen ajattelu (T-H-K)
Osaamisen johtaminen (T-H-K)
Kehittäminen ja muutosjohtaminen (T-H-K) ja suorite
Työhyvinvointi (suorite)
Arvioinnin kriteerit ja -tasot tarkennetaan orientaatiotunnilla
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.
Esitietovaatimukset
2. harjoittelu