Siirry suoraan sisältöön

Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (lähitoteutus) (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3039

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 12.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Minna Lanne-Eriksson
Ryhmät
SXH19S1
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
SX00BO76
Toteutukselle SX00BO76-3039 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.

Sisältö

Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.

Aika ja paikka

Opintojakso on tarkoitettu SXH19S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 1.1.- 25.3. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.
Ennakkotehtävä; tehtävän palautus 19.1. klo 16 (Tehtäväksi anto Omassa 10.1.2022.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

24.1. klo 12.45-16.00 Orientaatio ja ennakkotehtävän käsittely
3.2. klo 12.45- 16.00 Teema 1
14.2. klo 12.45-1.60 Teema 2.
24.2. klo 12.45-16.00 Teema 3.
7.3. klo 12.45-16.00 Teema 4
23.3. klo 9-11.45 Teema 5.

Oppimateriaalit

Materiaali Moodlessa

Opetusmenetelmät

Lähiopetus: työpaja työskentely, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

katso:
SX00BO76-3040 Verkkototeutus / Minna Lanne-Eriksson
SX00BO76-3045 Kirjatenttitoteutus /Minna Lanne-Eriksson

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 tuntia

Lisätietoja opiskelijoille

- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH19S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan 10.1.- 25.3. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa, joissa suoritetaan yksilö- ja ryhmätehtäviä, sekä osallistutaan lähiopetukseen.
Ennakkotehtävä; tehtävän palautus 19.1. klo 16 (Tehtäväksi anto Omassa 10.1.2022.)
EHDOTON läsnäolo aikataulun mukaisesti lähiopetuksessa.

MIKÄLI KORONATILANNE EDELLYTTÄÄ ETÄOPETUSTA, SIIRRETÄÄN LÄHIOPETUSTUNNIT ZOOMIIN. OSALLISTUJILTA EDELLYTETÄÄN KAMERAN JA MIKROFONIN KÄYTTÖÄ

24.1. klo 12.45-16.00 Orientaatio ja ennakkotehtävän käsittely
3.2. klo 12.45- 16.00 Teema 1
14.2. klo 12.45-1.60 Teema 2.
24.2. klo 12.45-16.00 Teema 3.
7.3. klo 12.45-16.00 Teema 4
23.3. klo 9-11.45 Teema 5.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävät, aktiivinen osallistuminen työskentelyyn ja oppimispäiväkirja

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.

Esitietovaatimukset

2. harjoittelu

Siirry alkuun