Työyhteisön johtaminen ja kehittäminen (verkkototeutus) (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00BO76-3040
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 12.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 10.01.2022 - 13.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 24
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Minna Lanne-Eriksson
- Ryhmät
-
SXH19S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- SX00BO76
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää yhteiskunnallisten muutosten vaikutukset sosiaalialan johtamiseen. Hän kykenee osallistumaan strategiaprosessiin työntekijänä ja esimiehenä. Hänellä on valmiuksia johtaa henkilöstön osaamista ja työyhteisöä. Opiskelija kykenee osallistumaan kehittämistyöhön ja hän osaa innostaa työyhteisöä ja asiakkaita yhteistyöhön. Hän osaa työskennellä työhyvinvointia edistävästi.
Sisältö
Muuttuva toimintaympäristö ja monialaiset verkostot. Strateginen ajattelu ja johtaminen. Osaamisen ja muutoksen johtaminen. Työyhteisön ja asiakkaan osallistuminen työyhteisön ja työn kehittämiseen. Työhyvinvoinnin johtaminen.
Oppimateriaalit
Materiaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Verkko-opiskelu, ohjattu ja itsenäinen opiskelu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
katso:
SX00BO76-3039 Lähiopetustoteutus
SX00BO76-3045 Tenttitoteutus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135 tuntia
Sisällön jaksotus
1.Teema 3.3.–15.3. (30t)
2.Teema 16.3.-29.3. (30t)
3.Teema 30.3.-12.4. (30t)
4.Teema 13.4.-26.4. (30t)
5.Teema 27.4.-5.5. (15t)
Lisätietoja opiskelijoille
- Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Minna Lanne-Eriksson.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Opintojakso on tarkoitettu SXH19S1 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimii Minna Lanne-Eriksson
Opintojaksolle hyväksytään max 24 päättövaiheen opiskelijaa (opintopisteiden mukaisesti, edellyttää että vähint. 1. ja 2. harjoittelu on suoritettu).
Opintojakso suoritetaan verkossa 2.3.-5.5. välisenä aikana. Jakso sisältää 5 teemaa (avautuvat ja sulkeutuvat noin 2 viikon välein), joissa suoritetaan pari- ja yksilötehtäviä.
EHDOTON läsnäolo;
MIKÄLI KORONATILANNE EDELLYTTÄÄ ETÄOPETUSTA, SIIRRETÄÄN LÄHIOPETUSTUNNIT ZOOMIIN. OSALLISTUJILTA EDELLYTETÄÄN KAMERAN JA MIKROFONIN KÄYTTÖÄ
2.3. klo 12.45- 16.00 Orientaatio opintojaksoon ja ryhmiin jako (luokassa MPA4018)
5.5. klo 12.45-16.00 Osaamisen osoitus akvaariokeskustelulla ja palaute (luokassa MPA4018)
Opintojakso koostuu 5 teemasta. Opintoteemat aukeavat 3.3./ 16.3./ 30.3./ 13.4./ 27.4. Sivut suljetaan ennen seuraavan teeman alkamista.
1.Teema 3.3.–15.3. (30t) Tulevaisuuden haasteet; Parikeskustelu ja koonti (T-H-K)
2.Teema 16.3.-29.3. (30t) Strateginen ajattelu (T-H-K) ja Muutoksen johtaminen (suorite)
3.Teema 30.3.-12.4. (30t) Osaamisen johtaminen (T-H-K)
4.Teema 13.4.-26.4. (30t) Kehittämissuunnitelma (suorite)
5.Teema 27.4.-5.5. (15t) Osaamisen jakaminen (suorite)
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointi:
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Vaadittavat suoritukset ja arviointi:
Parikeskustelu ja koonti (T-H-K)
Strateginen ajattelu (T-H-K)
Haastattelutehtävä (T-H-K)
Kehittämissuunnitelma (suorite)
Osaamisen jakaminen (suorite)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä 1-2
Ilmennät tehtävässä melko ohutta perehtyneisyyttä teoriaan ja esität näkemyksiäsi teoreettisesti perustelematta. Tarkastelu etenee epäloogisesti tai epäjohdonmukaisesti, työssä on irrallisia osioita.Aiheen käsittely on niukkaa. Analyysi, pohdinta ja johtopäätökset ovat niukkoja/puuttuvat. Kielellisesti heikkoa. Lähdeaineisto on vähäistä ja/tai ei vastaa tehtävää. Raportointi noudattaa annettuja ohjeita puutteellisesti tai virheellisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä 3-4
Ilmennät tehtävässä perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan näkemyksiäsi teoreettisesti. Työssä on hyvä jäsentely ja rakenne. Aiheen käsittely on monipuolista (etenee osittain lähdeaineiston tai kokemuksen ehdoilla). Analyysiä on pyritty tekemään jonkin verran. Johtopäätökset / pohdinta ovat realistisia ja sovellettavissa. Kielellisesti vahvaa hyvää. Lähdeaineisto on relevanttia, mutta ei kovin monipuolista. Raportointi noudattaa pääosin annettuja ohjeita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä 5
Ilmennät tehtävässä erinomaista perehtyneisyyttä teoriaan ja kykenet perustelemaan tyylikkäästi näkemyksiäsi teoreettisesti, Työn jäsentäminen tukee työn ideaa hyvin ja on johdonmukaista. Aiheen käsittely on perusteellisista ja kriittistä. Osoitat itsenäistä ja innovatiivista ajattelua. Johtopäätökset/pohdinta on käsitelty tyylikkäästi. Kielellisesti kiitettävää. Lähdeaineisto on tyylikästä ja olet käyttänyt sitä erinomaisesti. Raportointi noudattaa annettua ohjeita.
Esitietovaatimukset
2. harjoittelu