Siirry suoraan sisältöön

Luovuus ja taidetoiminta sosiaali- ja terveysalan rakenteissa ja prosesseissaLaajuus (5 op)

Tunnus: S000EM97

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä ja niihin vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa kehittää rakenteita sekä soveltaa niitä koskevaa ymmärrystään käytäntöön asiantuntijatehtävissä, esimiestyössä ja johtamisessa.

Opiskelija osaa johtaa, kehittää ja arvioida luovaa toimintaa osana sosiaali- ja terveysalan muuttuvia prosesseja. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.

Sisältö

Muutosjohtaminen ja organisaatioiden oppiminen; prosessijohtaminen; prosessien ja palveluketjujen mallintaminen, arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla; laadunhallinnan, arvioinnin ja kehittämisen työkalut; julkiset hankinnat, palvelujen kilpailutus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa jäsennellä ja arvioida luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämistoimia sekä soveltaa niitä käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa niitä monipuolisesti käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija osaa hankkia monipuolisesti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti ja kehittää edelleen erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida kriittisesti ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla.

Hän osaa suunnitella ja viedä käytäntöön vaativia rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa ymmärrystään asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia, innovatiivisia palveluja ja menetelmiä hyödyntäen moniammatillista yhteistyötä ja verkostoja. Opiskelija osaa hankkia kattavasti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista niin palvelujen tilaajan kuin tuottajan näkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 11.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 21.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Sosiaali- ja terveysala)
Opettaja
  • Laura Huhtinen-Hilden
  • Sanna Kivijärvi
  • LeighAnne Rauhala
Ryhmät
  • S2322S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote

Tavoitteet

Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä ja niihin vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa kehittää rakenteita sekä soveltaa niitä koskevaa ymmärrystään käytäntöön asiantuntijatehtävissä, esimiestyössä ja johtamisessa.

Opiskelija osaa johtaa, kehittää ja arvioida luovaa toimintaa osana sosiaali- ja terveysalan muuttuvia prosesseja. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.

Sisältö

Muutosjohtaminen ja organisaatioiden oppiminen; prosessijohtaminen; prosessien ja palveluketjujen mallintaminen, arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla; laadunhallinnan, arvioinnin ja kehittämisen työkalut; julkiset hankinnat, palvelujen kilpailutus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa jäsennellä ja arvioida luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämistoimia sekä soveltaa niitä käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa niitä monipuolisesti käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija osaa hankkia monipuolisesti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti ja kehittää edelleen erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida kriittisesti ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla.

Hän osaa suunnitella ja viedä käytäntöön vaativia rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa ymmärrystään asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia, innovatiivisia palveluja ja menetelmiä hyödyntäen moniammatillista yhteistyötä ja verkostoja. Opiskelija osaa hankkia kattavasti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista niin palvelujen tilaajan kuin tuottajan näkökulmasta.

Ilmoittautumisaika

26.11.2021 - 12.12.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 22.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Sosiaali- ja terveysala)
Opettaja
  • Laura Huhtinen-Hilden
  • Sanna Kivijärvi
Ryhmät
  • S2321S6
    Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (ylempi AMK), sote

Tavoitteet

Opiskelija kykenee analysoimaan kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä ja niihin vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa kehittää rakenteita sekä soveltaa niitä koskevaa ymmärrystään käytäntöön asiantuntijatehtävissä, esimiestyössä ja johtamisessa.

Opiskelija osaa johtaa, kehittää ja arvioida luovaa toimintaa osana sosiaali- ja terveysalan muuttuvia prosesseja. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.

Sisältö

Muutosjohtaminen ja organisaatioiden oppiminen; prosessijohtaminen; prosessien ja palveluketjujen mallintaminen, arviointi ja kehittäminen sosiaali- ja terveysalalla; laadunhallinnan, arvioinnin ja kehittämisen työkalut; julkiset hankinnat, palvelujen kilpailutus

Aika ja paikka

Thu 10.2 13.00- 16.00 Myllypuro
Thu 17.2 13.00- 15.00 Myllypuro
Thu 10.3 9.00- 16.00 Myllypuro
Thu 24.3 12.00- 16.00 Distance
Thu 21.4 12.00- 16.00 Distance
Thu 5.5 9.00- 16.00 Myllypuro

+ Assignment in Moodle

Oppimateriaalit

tehtävää tukevat materiaalit

Opetusmenetelmät

Kurssi rakentuu laajan ryhmätehtävän ympärille. Tehtävä keskittyy rakenteen, prosessin ja arvioinnin teemoihin kulttuurihyvinvointiprojektissa. Tehtävä annetaan Moodleen kurssin alkaessa.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kukunori ry

Sisällön jaksotus

Thu 10.2 13.00- 16.00 Myllypuro
Thu 17.2 13.00- 15.00 Myllypuro
Thu 10.3 9.00- 16.00 Myllypuro
Thu 24.3 12.00- 16.00 Distance
Thu 21.4 12.00- 16.00 Distance
Thu 5.5 9.00- 16.00 Myllypuro

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa jäsennellä ja arvioida luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämistoimia sekä soveltaa niitä käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija tuntee sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevat säädökset, hankintaprosessin ja kilpailuttamisen sekä palvelujen tilaajan että tuottajan näkökulmasta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla. Hän osaa suunnitella rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa niitä monipuolisesti käytäntöön asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia vaikuttavia palveluja ja menetelmiä. Opiskelija osaa hankkia monipuolisesti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida kriittisesti ja kehittää edelleen erilaisia luovuutta ja taidetoimintaa hyödyntäviä käytänteitä, malleja ja menetelmiä. Hän osaa arvioida kriittisesti ja kehittää luovuuteen ja taidetoimintaan vaikuttavia rakenteita ja prosesseja sosiaali- ja terveysaloilla.

Hän osaa suunnitella ja viedä käytäntöön vaativia rakenteisiin ja prosesseihin vaikuttavia kehittämisprosesseja sekä soveltaa ymmärrystään asiantuntijatehtävissä tai esimiestyössä ja johtamisessa. Opiskelija osaa luoda uusia, innovatiivisia palveluja ja menetelmiä hyödyntäen moniammatillista yhteistyötä ja verkostoja. Opiskelija osaa hankkia kattavasti tietoa koskien sosiaali- ja terveyspalvelujen julkisia hankintoja koskevia säädöksiä, hankintaprosesseja ja kilpailuttamista niin palvelujen tilaajan kuin tuottajan näkökulmasta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

kuvattu OPSissa