Siirry suoraan sisältöön

Asiakasanalytiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10126-YL00CN96-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.11.2024 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.03.2025 - 22.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 10
Opintojakso
C-10126-YL00CN96
Toteutukselle C-10126-YL00CN96-3004 ei löytynyt varauksia!

Aika ja paikka

20.3.2025 - 22.5.2025. Verkkoluennot to 20.3.2025, to 10.4.2025, to 8.5.2025. Verkkoluennot eivät ole pakollisia mutta suositeltavia. Luennot ajoittuvat opintojakson alkupäähän, ja niissä käytävien tietojen pohjalta suoritetaan kurssin muut tehtävät.

Oppimateriaalit

Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.

Kansainvälisyys

Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö hyväksytty/hylätty Tentti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 5op = 135 tuntia. Lähiopetus 12 tuntia Itsenäinen opiskelu 50 tuntia Harjoitustyö 50 tuntia Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia Tentti 2 tuntia

Sisällön jaksotus

Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen Asiakasdata osana asiakkuudenhallintajärjestelmää

Hylätty (0)

Hylätty arvosana annetaan, kun opiskelija ei ole saavuttanut kurssin oppimistavoitteita. Opiskelija ei ymmärrä asiakasanalytiikan osa-alueita, eikä osaa näyttää mitään aiheeseen liittyviä oppimistuloksia tentissä ja tehtävissä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa nimetä yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija tietää, miksi ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä yhdistetään Opiskelija osaa nimetä joitain asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija tietää, mikä rooli asiakasdatalla on asiakkuudenhallintaprosessissa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa laskea asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija osaa hyödyntää asiakasdataa asiakkuudenhallintaprosessissa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen strategialle keskeisiä ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä luoden strrategisesti kiinnostavaa uutta tietoa Opiskelija osaa laskea yrityksen strategian kannalta tärkeimpiä asiakasanalytiikan tunnuslukuja sekä muokata niitä tarpeen mukaan Opiskelija osaa suunnitella ja implementoida asiakasdatalähtöisen asiakkuudenhallintaprosessin

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun