Asiakasanalytiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-YL00CN96-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.11.2024 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
20.03.2025 - 22.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 10
- Opintojakso
- C-10126-YL00CN96
Aika ja paikka
20.3.2025 - 22.5.2025. Verkkoluennot to 20.3.2025, to 10.4.2025, to 8.5.2025. Verkkoluennot eivät ole pakollisia mutta suositeltavia. Luennot ajoittuvat opintojakson alkupäähän, ja niissä käytävien tietojen pohjalta suoritetaan kurssin muut tehtävät.
Oppimateriaalit
Luento- ja itseopiskelumateriaali. Muut opettajan osoittamat materiaalit.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssin harjoitustyö on mahdollista suorittaa esim. omalla työpaikalla tai omassa yrityksessä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti viimeisten luentojen ja harjoitusten jälkeen. Kaksi uusintatenttiä erikseen ilmoitettuina ajankohtina.
Kansainvälisyys
Opiskelu tapahtuu verkossa. Kurssimateriaali, tiedotus, harjoitustöiden palautus ja tentti moodlessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Kurssi suoritetaan vain esitetyn mallin mukaan
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustyö hyväksytty/hylätty Tentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on 5op = 135 tuntia. Lähiopetus 12 tuntia Itsenäinen opiskelu 50 tuntia Harjoitustyö 50 tuntia Tenttiin valmistautuminen 21 tuntia Tentti 2 tuntia
Sisällön jaksotus
Asiakaskokemuksen liittyvät sisäiset ja ulkoiset tietolähteet Sisäisen ja ulkoisen asiakastiedon yhdistäminen liiketoiminnan näkökulmasta Asiakasdatasta muodostettujen liiketoimintaa kuvaavien tunnuslukujen laskeminen Asiakasdata osana asiakkuudenhallintajärjestelmää
Hylätty (0)
Hylätty arvosana annetaan, kun opiskelija ei ole saavuttanut kurssin oppimistavoitteita. Opiskelija ei ymmärrä asiakasanalytiikan osa-alueita, eikä osaa näyttää mitään aiheeseen liittyviä oppimistuloksia tentissä ja tehtävissä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa nimetä yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija tietää, miksi ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä yhdistetään Opiskelija osaa nimetä joitain asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija tietää, mikä rooli asiakasdatalla on asiakkuudenhallintaprosessissa
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa laskea asiakasanalytiikan tunnuslukuja Opiskelija osaa hyödyntää asiakasdataa asiakkuudenhallintaprosessissa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tunnistaa ja löytää yrityksen strategialle keskeisiä ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä Opiskelija osaa yhdistää ulkoisia ja sisäisiä tietolähteitä luoden strrategisesti kiinnostavaa uutta tietoa Opiskelija osaa laskea yrityksen strategian kannalta tärkeimpiä asiakasanalytiikan tunnuslukuja sekä muokata niitä tarpeen mukaan Opiskelija osaa suunnitella ja implementoida asiakasdatalähtöisen asiakkuudenhallintaprosessin
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla on verkossa pidettäviä luentoja sekä itseopiskelumateriaalia. Opiskelijat tekevät kurssin aihealueisiin liittyvän harjoitustyön sekä tentin.
Arviointiasteikko
1-5