Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00FQ56-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.05.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
26.08.2025 - 07.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tytti Huhtaniska
Vastuuopettaja
Tytti Huhtaniska
Ryhmät
KXE24S1GS
Visuaalisen viestinnän muotoilu
Opintojakso
KM00FQ56

Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 82 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 26.08.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ke 27.08.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 02.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ke 03.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 09.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 09.09.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Markkinointi KM00FQ56-3001
Ke 10.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 16.09.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001 - huom. tila!
AR341 Oppimistila Montaasi
Ti 16.09.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
ITSENÄINEN / Markkinointi KM00FQ56-3001
Ke 17.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 23.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ke 24.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 30.09.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Ti 07.10.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Markkinointi KM00FQ56-3001
AR342 Oppimistila Konsepti
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia, eettisiä ja kestävän kehityksen periaatteita markkinoinnin näkökulmasta.

Sisältö

- markkinoinnin ja markkinointiviestinnän osa-alueet
- kohderyhmäajattelu
- asiakkaan tarpeen tunnistaminen
- asiakassuhteen rakentaminen ja ylläpito
- asiakasviestintä
- kestävä kehitys

Oppimateriaalit

Rope, T. 2005. Suuri markkinointikirja. Talentum.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Harjoitustehtävät

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op = 27h
2op kontaktiopetus
1op markkinoinnin analyysi
2op markkinointisuunnitelma

Lisätietoja opiskelijoille

100% läsnäolo, max 20% voi suorittaa korvaavilla tehtävillä.

TEKOÄLY:
Jaksolla voi käyttää tekoälyä markkinointisuunnitelman tekemisen apuna, mutta se ei saa korvata omaa ajattelua, lähteiden etsimistä ja kirjoittamista. Kokonaisia tekstejä ei saa teettää tekoälyllä. Tutustu Metropolian tekoälyohjeisiin ja toimi niiden mukaan. Olet itse vastuussa ohjeiden noudattamisesta.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen syvällisesti. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa sujuvasti käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa toimintaympäristön ja kohderyhmän huomioon. Hän osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa, etsiä analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa ottaa kestävän kehityksen periaatteet huomioon.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueita ja osaa käyttää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa ottaa kohderyhmän huomioon.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ajoissa hyväksytysti palautetut harjoitustehtävät
Oppimisen arviointi
Vertaisarviointi

Siirry alkuun