Everyday Lives of Children and Families (5 cr)
Code: SX00EP02-3013
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Sylvia Hakari
- Mona Laine
- Groups
-
SXH25K2VASosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, monimuoto
- Course
- SX00EP02
Objective
The students understand the diversity of everyday life in childhood and family and recognize the contributory factors to well-being of children and families. The students recognize the changes regarding both childhood and the concept of childhood and the prevailing situation in the Finnish society and globally. The students understand the importance of childhood and early childhood education in supporting inclusion, preventing exclusion and in educational equality .
Content
The contributory factors to well-being of the child and the family. The UN convention on the Rights of the Child and the Act on Early Childhood Education and Care. Social integration, family poverty, exclusion and marginalization from the perspectives of families with children and early childhood education. Forms of early support. A resource-based perspective.
Materials
Tenttimateriaali/Exam material:
Kaikki materiaalit löytyvät Moodle -alustalta / linkeistä.
Teaching methods
Aktivoivat luennot
Metku -perhekerhon suunnittelu ja ohjaus tai vaihtoehtoisesti vierailu perhetoimintaan.
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Kenttätehtävä/oppimistehtävä
Moodle -työtila, itsenäisiä tehtäviä
HUOM! Kaikkien opiskelijoiden edellytetään osallistuvan opintojakson orientaatioon ja ryhmätenttiin. Aktiivinen osallistuminen opetukseen edellytetään, lisätehtäviä Moodlessa kaikista poissaoloista.
Exam schedules
Ryhmätentti, Uusintatentit yksilötentteinä Examin kautta, ilmoitetaan myöhemmin
International connections
Opintojakso (5 op) on mahdollista toteuttaa kokonaisuudessaan kansainvälisessä yhteistyössä Thessalonikin opettajien ja opiskelijoiden sekä opintojakson opettajien kanssa.
Osallistuminen yhteistyöviikolle 25.-29.5.2025. Thessalonikin opettajat ja opiskelijat vierailevat Helsingissä.
Lyhytvaihto Thessalonikiin 5.-11.10.2025. Ilmoittautuminen päättyy 16.4.2025.
Completion alternatives
Ahot ennen opintojakson alkua. Ahot -vastaava Sylvia Hakari
Content scheduling
Muutokset ovat mahdollisia.
Further information
Aikataulut (päivitettävä)
Opettajalla on oikeus antaa yksilöllisiä lisätehtäviä pedagogisin perustein. Ahotointi mahdollista vain ennen opintojakson alkua. Ahot -vastaava Sylvia Hakari.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Ryhmätentti 0-5, 50%
Henkilökohtainen Oppimistehtävä ja aktiivisuus 50%
Objective
The students understand the diversity of everyday life in childhood and family and recognize the contributory factors to well-being of children and families. The students recognize the changes regarding both childhood and the concept of childhood and the prevailing situation in the Finnish society and globally. The students understand the importance of childhood and early childhood education in supporting inclusion, preventing exclusion and in educational equality .
Content
The contributory factors to well-being of the child and the family. The UN convention on the Rights of the Child and the Act on Early Childhood Education and Care. Social integration, family poverty, exclusion and marginalization from the perspectives of families with children and early childhood education. Forms of early support. A resource-based perspective.