Skip to main content

Everyday Lives of Children and Families (5 cr)

Code: SX00EP02-3013

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Social Services
Teachers
Sylvia Hakari
Mona Laine
Groups
SXH25K2VA
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, Varhaiskasvatuksen sosionomi, monimuoto
Course
SX00EP02
No reservations found for implementation SX00EP02-3013!

Objective

The students understand the diversity of everyday life in childhood and family and recognize the contributory factors to well-being of children and families. The students recognize the changes regarding both childhood and the concept of childhood and the prevailing situation in the Finnish society and globally. The students understand the importance of childhood and early childhood education in supporting inclusion, preventing exclusion and in educational equality .

Content

The contributory factors to well-being of the child and the family. The UN convention on the Rights of the Child and the Act on Early Childhood Education and Care. Social integration, family poverty, exclusion and marginalization from the perspectives of families with children and early childhood education. Forms of early support. A resource-based perspective.

Materials

Tenttimateriaali/Exam material:

Kaikki materiaalit löytyvät Moodle -alustalta / linkeistä.

Teaching methods

Aktivoivat luennot
Metku -perhekerhon suunnittelu ja ohjaus tai vaihtoehtoisesti vierailu perhetoimintaan.
Yhteistoiminnallinen oppiminen
Kenttätehtävä/oppimistehtävä
Moodle -työtila, itsenäisiä tehtäviä
HUOM! Kaikkien opiskelijoiden edellytetään osallistuvan opintojakson orientaatioon ja ryhmätenttiin. Aktiivinen osallistuminen opetukseen edellytetään, lisätehtäviä Moodlessa kaikista poissaoloista.

Exam schedules

Ryhmätentti, Uusintatentit yksilötentteinä Examin kautta, ilmoitetaan myöhemmin

International connections

Opintojakso (5 op) on mahdollista toteuttaa kokonaisuudessaan kansainvälisessä yhteistyössä Thessalonikin opettajien ja opiskelijoiden sekä opintojakson opettajien kanssa.

Osallistuminen yhteistyöviikolle 25.-29.5.2025. Thessalonikin opettajat ja opiskelijat vierailevat Helsingissä.
Lyhytvaihto Thessalonikiin 5.-11.10.2025. Ilmoittautuminen päättyy 16.4.2025.

Completion alternatives

Ahot ennen opintojakson alkua. Ahot -vastaava Sylvia Hakari

Content scheduling

Muutokset ovat mahdollisia.

Further information

Aikataulut (päivitettävä)

Opettajalla on oikeus antaa yksilöllisiä lisätehtäviä pedagogisin perustein. Ahotointi mahdollista vain ennen opintojakson alkua. Ahot -vastaava Sylvia Hakari.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Ryhmätentti 0-5, 50%

Henkilökohtainen Oppimistehtävä ja aktiivisuus 50%

Objective

The students understand the diversity of everyday life in childhood and family and recognize the contributory factors to well-being of children and families. The students recognize the changes regarding both childhood and the concept of childhood and the prevailing situation in the Finnish society and globally. The students understand the importance of childhood and early childhood education in supporting inclusion, preventing exclusion and in educational equality .

Content

The contributory factors to well-being of the child and the family. The UN convention on the Rights of the Child and the Act on Early Childhood Education and Care. Social integration, family poverty, exclusion and marginalization from the perspectives of families with children and early childhood education. Forms of early support. A resource-based perspective.

Go back to top of page