Skip to main content

Collaboration in Rehabilitation (5 ECTS)

Code: SX00FO40-3004

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Enrollment is ongoing
Enroll to the implementation in OMA
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
Mode of delivery
Online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 90
Degree programmes
Occupational Therapy
Physiotherapy
Elderly Care
Teachers
Sari Helenius
Johanna Listola
Kaija Kekäläinen
Teacher in charge
Kaija Kekäläinen
Groups
SXI25K2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
SXB25K1
Fysioterapian tutkinto-ohjelma, päivä
SXC25K2
Vanhustyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
SXB25K2
Fysioterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Course
SX00FO40

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 11 h 30 min.

Time Topic Location
Wed 13.08.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ orientaatioYhteistoimijuus kuntoutuksessa SX00FO40-3004
Mon 01.09.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ ryhmä vaihtoehto A + Btyöpaja Yhteistoimijuus kuntoutuksessa SX00FO40-3004
Tue 16.09.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ ryhmä vaihtoehto A + Btyöpaja Yhteistoimijuus kuntoutuksessa SX00FO40-3004
Wed 08.10.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
LÄHI ryhmä vaihtoehto A Yhteistoimijuus kuntoutuksessa SX00FO40-3004
MPC3001 Oppimistila
Tue 14.10.2025 time 13:00 - 14:30
(1 h 30 min)
ETÄ työpaja vaihtoehto B Yhteistoimijuus kuntoutuksessa SX00FO40-3004
Tue 18.11.2025 time 13:00 - 14:30
(1 h 30 min)
ETÄTYÖPAJA vaihtoehto B Yhteistoimijuus kuntoutuksessa SX00FO40-3004
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student
• understands the concepts of rehabilitation, functional capacity and collaboration
• understands the significance of their field as part of multidisciplinary rehabilitation
• can plan rehabilitation in collaboration with the client and other professionals
• knows how to utilise actors in the health care and social services system in support of the client’s rehabilitation
• understands the importance of record keeping in the rehabilitation process
• can apply structured record keeping in a client-oriented way and as part of multidisciplinary collaboration.

Content

• Functional capacity and multidisciplinary collaboration in the ICF framework
• Good rehabilitation practices and the rehabilitation plan
• Basics of setting goals
• Rehabilitation methods from the perspective of the service system in practice
• Structured record keeping as an enabler of multidisciplinary collaboration

Location and time

kaikille yhteinen orientaatio(ETÄ) ke 13.8.2025 klo 13.00 - 14.00 , A-vaihtoehdolle lisäksi ryhmän työskentelyä klo 14.00 - 15.00

Orientaatiossa opiskelija valitsee joko vaihtoehdon A tai B

vaihtoehto A orientaation lisäksi :
1.9.2025 ETÄ 13.00 – 15.00
16.9.2025 ETÄ 13.00 – 15.00
8.10.2025 LÄHIPÄÄTÖS 9.00 – 11.30


vaihtoehto B orientaation lisäksi:
opiskelija valitsee ja hyödyntää työpajaa oman tehtävänsä vaiheen mukaisesti , voi tulla vaikka kaikkiin tai vain yhteen:
1.9.2025 ETÄtyöpaja 13.00 – 15.00 (toteutuksille A+B yhteinen osuus)
16.9.2025 ETÄ 13.00 – 15.00 (toteutuksille A+B yhteinen osuus)
14.10.2025 klo 13.00 – 14.30 ETÄtyöpaja
18.11.2025 klo 13-14.30 ETÄtyöpaja

Materials

moodlessa aineistot, verkkoluennot ja muu oppimisen tuki
Opintojakson Moodle on avoinna opintojaksolle ilmoittautuneille 11.8.2025 - 21.12.2025. Tämän jälkeen moodle sulkeutuu kaikilta

Teaching methods

Opintojakson sisällöt Moodlessa.

ORIENTAATIO (ETÄ) PAKOLLINEN. Orientaatioon osallistumalla vahvistaa ilmoittautumisen tälle opintojaksolle. Opiskelija valitsee toteutuksen vaihtoehdon A tai B opintojakson orientaatiossa

vaihtoehto A:
- ohjattu ryhmätehtäväpohjainen, opiskelija pääsee oppimaan ja jakamaan ajatuksia muiden opiskeljoiden kanssa ja ryhmä tekee yhteisen oppimistehtävän ohjatusti.
- oppimistehtävän dl on 19.10.2025
- Tehtävää rakennetaan opintopiirimäisesti yhdessä lukujärjestyksessä olevien tapaamisten (ETÄ) puitteissa siten, että tapaamisten välillä jokainen ryhmän jäsen opiskelee sovitut asiat ennen seuraavaa tapaamista, ryhmä edistää oppimistehtävänsä tekoa myös tapaamisten välillä. aikataulutetut tapaamiset kuuluvat kaikki vaihtoehdon A prosessiin.
-Yhteinen opintojakson päätös LÄHItapaamisena Myllypuron kampuksella

vaihtoehto B:
- itsenäinen tehtävämuoto, ajoittuu läpi lukukauden siten, että oppimistehtävän palautuspäivä 19.10.2025 tai 7.12.2025 .
- Opettajan ohjausta on saatavilla työpajoissa, jotka aikataulutettu
-Opiskelija etenee oman aikataulun mukaisesti

Opiskelija sitoutuu valitsemansa toteutusmuodon (A tai B) aikataulujen ja ohjeiden mukaisesti yhteiseen työskentelyyn.

Vastuuopettaja Kaija Kekäläinen, jolle kysymykset ohjataan

Exam schedules

vaihtoehto A tehtävän dl 19.10.2025

vaihtoehto B tehtävän DL 19.10.2025 tai 7.12.2025
(opiskelija voi valita omaan aikatauluun parhaiten sopivan)

Completion alternatives

opiskelija valitsee vaihtoehdon A ( ryhmä) tai B (itsenäinen)
Valinta tehdään yhteisessä orientaatiossa.

Opiskelja voi opiskella tämän opintojakson myös oman hops parhaiten mahdollistuvalla tavalla eri lukukausilla tai kesätoteutuksena.

Student workload

5op = 135 tuntia opiskelijan oppimistyötä.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASE; the student
• can search for professional knowledge regarding a single issue
• is familiar with the professional knowledge base of the field
• distinguishes everyday information from research-based knowledge.

PROFESSIONAL SKILLS AND ACTIONS; the student
• can act in individual professional situations according to instructions
• aims to act in a client-oriented way
• proves to have adequate skills to act in professional situations.

ETHICS, COOPERATION AND DEVELOPMENT; the student
• is familiar with the ethical principles of the field
• can work as a member of a work group
• is able to evaluate personal strengths and development needs.

Assessment criteria, good (3)

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASE; the student
• can search for knowledge from various sources and is familiar with the professional knowledge base of the field.

PROFESSIONAL SKILLS AND ACTIONS; the student
• can work well in typical professional tasks and situations
• can work in a client-oriented way.

ETHICS, COOPERATION AND DEVELOPMENT; the student
• can act in accordance with the ethical principles of the field
• can work in work groups and projects
• is able to develop oneself.

Assessment criteria, excellent (5)

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASE; the student
• can search for knowledge from different sources and justifies their use
• utilises the professional knowledge base.

PROFESSIONAL SKILLS AND ACTIONS; the student
• can apply professional skills in professional situations and acts responsibly
• can act in a client-oriented way
• is capable of solving professional tasks and problems.

ETHICS, COOPERATION AND DEVELOPMENT; the student
• justifies professional activities based on the ethical principles of the field
• can work in work groups and projects and shares competence
• is able to develop oneself.

Assessment criteria, approved/failed

PASS: Same as satisfactory (see above)

FAIL:

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASE; the student
• uses professional knowledge base of the field one-sidedly and is not familiar
enough with the sources of the field.

PROFESSIONAL SKILLS AND ACTIONS; the student
• does not have adequate professional knowledge or skills
• does not act according to educational objectives or instructions.

ETHICS, COOPERATION AND DEVELOPMENT; the student
• does not consider professional safety or ethical principles sufficiently
• does not show adequate readiness to participate in group and development work.

Assessment methods and criteria

arvioinnin kriteerit esillä moodlessa .

Qualifications

Working as a Professional in the Social and Healthcare Sector

Further information

Käytetään arviointikehikon tasoa aloittelija.

Further information

Käytetään arviointikehikon tasoa aloittelija.

Go back to top of page