Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FO48-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ajoitus
18.11.2024 - 12.01.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
- Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettaja
- Tuula Mikkola
- Mia Rosenström
Ryhmät
-
S3224S6Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
- analysoida henkilöstön johtamisen perusteita ja niiden soveltamista esihenkilön toiminnassa
- arvioida eettisten periaatteiden ja yhdenvertaisuuden toteutumista ikääntyneiden palvelujen johtamisessa
- Analysoida eettisen johtamisen mahdollisuuksia ja haasteita sekä arvioida eettisten tekijöiden vaikutuksia työyhteisön kehittämisessä
Sisältö
- henkilöstöjohtamisen perusteet ja esihenkilötyö
- Yhteisöohjautuvuus työyhteisössä
- työyhteisöjen työhyvinvointi ja eettinen kompetenssi
- Eettiset periaatteet ikääntyneiden palveluissa
- Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
-
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Etäopetus
Verkko-opiskelu
Oppimistehtävä ja työpaja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
_
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)
Sisällön jaksotus
28.11.2024 klo 8.45-12 Opintojakson aloitus (etä)
10.1.2025 opintojakso päättyy
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- soveltaa toiminnassaan eettisiä periaatteita monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- toteuttaa toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- toteuttaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä niiden merkitystä työhyvinvoinnille
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti eettisiä periaatteiden monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- analysoida kriittisesti toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa innovatiivisesti henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden periaatteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida kriittisesti työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä arvioida niiden merkitystä työhyvinvoinnille ja resursseille
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille