Siirry suoraan sisältöön

Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FO48-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 30.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
18.11.2024 - 12.01.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Tuula Mikkola
Mia Rosenström
Ryhmät
S3224S6
Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
S000FO48

Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 3 t 45 min.

Aika Aihe Tila
To 28.11.2024 klo 12:00 - 13:45
(1 t 45 min)
Etänä / Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen S000FO48-3001
Pe 10.01.2025 klo 14:00 - 16:00
(2 t 0 min)
Webinaari: Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen S000FO48-3001
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida henkilöstön johtamisen perusteita ja niiden soveltamista esihenkilön toiminnassa
- arvioida eettisten periaatteiden ja yhdenvertaisuuden toteutumista ikääntyneiden palvelujen johtamisessa
- Analysoida eettisen johtamisen mahdollisuuksia ja haasteita sekä arvioida eettisten tekijöiden vaikutuksia työyhteisön kehittämisessä

Sisältö

Henkilöstöjohtamisen perusteet ja esihenkilötyö

Yhteisöohjautuvuus työyhteisössä

Työyhteisöjen työhyvinvointi ja eettinen kompetenssi

Eettiset periaatteet ikääntyneiden palveluissa

Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen

Aika ja paikka

-

Oppimateriaalit

-

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Etäopetus
Verkko-opiskelu
Oppimistehtävä ja työpaja

Jos käytät tuottavaa kielimallia tehtävässä, sinun tulee raportoida, mitä kielimallia (esim. ChatGPT, Copilot, DeepL) olet käyttänyt ja millä tavalla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

_

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)

Sisällön jaksotus

28.11.2024 klo 8.45-12 Opintojakson aloitus (etä)
10.1.2025 opintojakso päättyy

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
- soveltaa toiminnassaan eettisiä periaatteita monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- toteuttaa toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- toteuttaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä niiden merkitystä työhyvinvoinnille

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti eettisiä periaatteiden monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- analysoida kriittisesti toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa innovatiivisesti henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden periaatteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida kriittisesti työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä arvioida niiden merkitystä työhyvinvoinnille ja resursseille

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointikriteeri, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille

Arviointikriteeri, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- soveltaa toiminnassaan eettisiä periaatteita monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- toteuttaa toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- toteuttaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä niiden merkitystä työhyvinvoinnille

Arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti eettisiä periaatteiden monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- analysoida kriittisesti toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa innovatiivisesti henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden periaatteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida kriittisesti työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä arvioida niiden merkitystä työhyvinvoinnille ja resursseille

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille

Siirry alkuun