Siirry suoraan sisältöön

Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FO48-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 19.05.2024

Ajoitus

18.11.2024 - 12.01.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Hyvinvointi

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
  • Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)

Opettaja

  • Tuula Mikkola
  • Mia Rosenström

Ryhmät

  • S3224S6
    Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa,
- analysoida henkilöstön johtamisen perusteita ja niiden soveltamista esihenkilön toiminnassa
- arvioida eettisten periaatteiden ja yhdenvertaisuuden toteutumista ikääntyneiden palvelujen johtamisessa
- Analysoida eettisen johtamisen mahdollisuuksia ja haasteita sekä arvioida eettisten tekijöiden vaikutuksia työyhteisön kehittämisessä

Sisältö

- henkilöstöjohtamisen perusteet ja esihenkilötyö
- Yhteisöohjautuvuus työyhteisössä
- työyhteisöjen työhyvinvointi ja eettinen kompetenssi
- Eettiset periaatteet ikääntyneiden palveluissa
- Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen

Aika ja paikka

-

Oppimateriaalit

-

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Etäopetus
Verkko-opiskelu
Oppimistehtävä ja työpaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

_

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)

Sisällön jaksotus

28.11.2024 klo 8.45-12 Opintojakson aloitus (etä)
10.1.2025 opintojakso päättyy

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa:
- soveltaa toiminnassaan eettisiä periaatteita monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- toteuttaa toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- toteuttaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä niiden merkitystä työhyvinvoinnille

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti eettisiä periaatteiden monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- analysoida kriittisesti toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa innovatiivisesti henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden periaatteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida kriittisesti työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä arvioida niiden merkitystä työhyvinvoinnille ja resursseille

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille