Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FO48-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 30.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
18.11.2024 - 12.01.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
- Vanhustyön tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Tuula Mikkola
- Mia Rosenström
- Ryhmät
-
S3224S6Ikääntyneiden palvelujen kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- S000FO48
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 3 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 28.11.2024 klo 12:00 - 13:45 (1 t 45 min) |
Etänä / Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen S000FO48-3001 |
|
Pe 10.01.2025 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Webinaari: Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen S000FO48-3001 |
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida henkilöstön johtamisen perusteita ja niiden soveltamista esihenkilön toiminnassa
- arvioida eettisten periaatteiden ja yhdenvertaisuuden toteutumista ikääntyneiden palvelujen johtamisessa
- Analysoida eettisen johtamisen mahdollisuuksia ja haasteita sekä arvioida eettisten tekijöiden vaikutuksia työyhteisön kehittämisessä
Sisältö
Henkilöstöjohtamisen perusteet ja esihenkilötyö
Yhteisöohjautuvuus työyhteisössä
Työyhteisöjen työhyvinvointi ja eettinen kompetenssi
Eettiset periaatteet ikääntyneiden palveluissa
Eettisen osaamisen johtaminen ja kehittäminen
Aika ja paikka
-
Oppimateriaalit
-
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Etäopetus
Verkko-opiskelu
Oppimistehtävä ja työpaja
Jos käytät tuottavaa kielimallia tehtävässä, sinun tulee raportoida, mitä kielimallia (esim. ChatGPT, Copilot, DeepL) olet käyttänyt ja millä tavalla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
_
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op (5*27 h= 135 opiskelijan työtä)
Sisällön jaksotus
28.11.2024 klo 8.45-12 Opintojakson aloitus (etä)
10.1.2025 opintojakso päättyy
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- soveltaa toiminnassaan eettisiä periaatteita monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- toteuttaa toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- toteuttaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä niiden merkitystä työhyvinvoinnille
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti eettisiä periaatteiden monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- analysoida kriittisesti toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa innovatiivisesti henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden periaatteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida kriittisesti työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä arvioida niiden merkitystä työhyvinvoinnille ja resursseille
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteeri, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille
Arviointikriteeri, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- soveltaa toiminnassaan eettisiä periaatteita monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- toteuttaa toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- toteuttaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä niiden merkitystä työhyvinvoinnille
Arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti eettisiä periaatteiden monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- analysoida kriittisesti toiminnassaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa innovatiivisesti henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden periaatteita esihenkilötyöskentelyssään
- analysoida kriittisesti työyhteisön eettistä toimijuutta ja kompetenssia sekä arvioida niiden merkitystä työhyvinvoinnille ja resursseille
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Opiskelija osaa:
- määritellä eettisten periaatteiden merkitystä monimuotoisissa ikääntyneiden palveluissa
- soveltaa toimissaan ja johtamisessaan ikääntyneiden palvelujen eettisiä periaatteita
- soveltaa henkilöstöjohtamisen ja yhteisöohjautuvuuden perusteita esihenkilötyöskentelyssä
- määritellä työyhteisön eettisen toimijuuden ja kompetenssin sekä niiden merkityksen työhyvinvoinnille