Siirry suoraan sisältöön

Blender - 3D-hahmoanimoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00FQ22-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2023 - 30.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ilmoittaudu toteutukselle OMAssa
Ajoitus
01.01.2024 - 31.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 60
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Peke Huuhtanen
Vastuuopettaja
Peke Huuhtanen
Ryhmät
KXE_AVOIN
KXE Muotoilu, avoin AMK
Opintojakso
KM00FQ22
Toteutukselle KM00FQ22-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Familiarize students with the Blender interface, tools, and basic functionalities related to character animation. Introduce keyframe animation principles and techniques for 3D character animation. Provide hands-on experience in keyframe animation, and the use of the Graph Editor and other animation tools. This course will guide students in creating strong and convincing poses, creating walk cycles and run cycles.

Sisältö

The Basics of 3D Character Animation with Blender is an online course designed to introduce students to the fundamentals of character animation using Blender. This course is ideal for students that have some previous knowledge of some 3D software and some understanding of animation. But no previous experience in 3D is required. Explore the world of 3D character animation and improve your skills in creating animation loops for characters.

Aika ja paikka

Moodle
https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=944

Oppimateriaalit

Moodlen kurssiaineisto

Opetusmenetelmät

Itsenäinen.
Etätyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei uusinta mahdollisuutta

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä vastaa n.135 työtuntia.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The student is familiar with the terminology of 3D animation. They have a basic understanding of animation methods. Basic understanding of the Blender software´s animation tools.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The student is familiar with the terminology of 3D animation. They have a solid understanding of the basics of animation. The student is able to apply these methods in practical exercises. Good understanding of the Blender software´s animation tools.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student has complete command of the terminology of 3D animation. They exhibit an excellent understanding of basic animation methods. In addition to this, the student can independently apply animation methods in practical exercises and achieve spectacular and high quality animations. High knowledge and understanding of the Blender software´s animation tools.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The student is familiar with the terminology of 3D animation. They have a basic understanding of animation methods. Basic understanding of the Blender software´s animation tools.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät

Siirry alkuun