Integroitu markkinointiviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: KU00EI38-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 17.12.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2024 - 17.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Anu Kantola
- Tytti Huhtaniska
- Vastuuopettaja
- Leena Björkqvist
- Ryhmät
-
KXB22S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- KU00EI38
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 49 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 16.01.2024 klo 10:15 - 12:00 (1 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
etäopetus zoom
|
Ti 23.01.2024 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Pe 26.01.2024 klo 10:00 - 16:00 (6 t 0 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Pe 02.02.2024 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
|
Ti 06.02.2024 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Pe 09.02.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Pe 16.02.2024 klo 10:15 - 15:00 (4 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
|
Ti 27.02.2024 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Pe 01.03.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Ti 05.03.2024 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Pe 08.03.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Ti 12.03.2024 klo 09:15 - 12:00 (2 t 45 min) |
Integroitu markkinointiviestintä KU00EI38-3003 |
AR303
Oppimistila Stage
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän keinoja
- hyödyntää yritysyhteistyötä kulttuurituottajan työssä
- käyttää tarinallistamista markkinoinnin keinona
- hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin liiketoimintamahdollisuudet
- hyödyntää PR:ää ja promotointia ja sisältömarkkinointia markkinoinnin keinoina
- arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia
- työskennellä ammattieettisesti sekä eettiset ohjeet, säännöt ja sopimukset huomioiden
Sisältö
- Integroidun markkinointiviestinnän käsitteet
- Yritysyhteistyön mahdollisuudet ja hyvät käytännöt
- Tapahtumamarkkinointi
- PR ja promotointi
- Sisältömarkkinointi
Työmuodot
Luennot
Oppimistehtävät
Aika ja paikka
-
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Chaffey, Dave, Ellis-Chadwick, Fiona. Digital Marketing, strategy, implementation and practice. Pearsson. 2012.
Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Rauhala, M. & Vikström, T. 2014. Storytellinig työkaluna. Alma Talent
Vierula, Markku. 2014. Suuri integraatiokirja. Alma Talent
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1op essee
2op luennot
2op työpajat
Sisällön jaksotus
-
Lisätietoja opiskelijoille
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
100% läsnäolo
Harjoitustehtävät
Ajoissa palautetut tehtävät
1--2
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
3-5
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.
5
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.