Siirry suoraan sisältöön

Integroitu markkinointiviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00EI38-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 17.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 17.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Elina Leppälä
  • Tytti Huhtaniska

Vastuuopettaja

Leena Björkqvist

Ryhmät

  • KXB22S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän keinoja
- hyödyntää yritysyhteistyötä kulttuurituottajan työssä
- käyttää tarinallistamista markkinoinnin keinona
- hyödyntää tapahtumamarkkinoinnin liiketoimintamahdollisuudet
- hyödyntää PR:ää ja promotointia ja sisältömarkkinointia markkinoinnin keinoina
- arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia
- työskennellä ammattieettisesti sekä eettiset ohjeet, säännöt ja sopimukset huomioiden

Sisältö

- Integroidun markkinointiviestinnän käsitteet
- Yritysyhteistyön mahdollisuudet ja hyvät käytännöt
- Tapahtumamarkkinointi
- PR ja promotointi
- Sisältömarkkinointi

Oppimateriaalit

Chaffey, Dave, Ellis-Chadwick, Fiona. Digital Marketing, strategy, implementation and practice. Pearsson. 2012.
Isohookana: Yrityksen markkinointiviestintä. WSOY 2007
Rauhala, M. & Vikström, T. 2014. Storytellinig työkaluna. Alma Talent
Vierula, Markku. 2014. Suuri integraatiokirja. Alma Talent

Opetusmenetelmät

Luennot
Oppimistehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1op essee
2op luennot
2op työpajat

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

100% läsnäolo
Harjoitustehtävät
Ajoissa palautetut tehtävät

1--2
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja ymmärtää perusasiat sisältömarkkinoinnista. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä.

3-5
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää monipuolisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida integroidun markkinointiviestinnän tuloksia.

5
Opiskelija osaa kuvata integroidun markkinointiviestinnän elementtejä sekä yhdistää erinomaisesti markkinointiviestinnän keinoja yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi. Hän tunnistaa yritysyhteistyön hyvät käytännöt ja osaa käyttää sisältömarkkinointia osana markkinoinnin kokonaisuutta. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin eettiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja viestinnässä. Opiskelija osaa arvioida ja tulkita integroidun markkinointiviestinnän tuloksia ja kehittää toimintaa niiden mukaan.