Grafiikkaohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EW67-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 18.08.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Antti Veräjänkorva
Ryhmät
-
ICT22-GGame Development
Tavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming