Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkaohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EW67-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 18.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 13.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
Degree Programme in Information Technology
Opettajat
Antti Veräjänkorva
Ryhmät
ICT22-G
Game Development
Opintojakso
TX00EW67

Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 19.08.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 21.08.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 26.08.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 28.08.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 02.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 04.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 09.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 11.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 16.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 18.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 23.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 25.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 30.09.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 02.10.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ma 07.10.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Ke 09.10.2024 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Graphics Programming TX00EW67-3002
Online
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Sisältö

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming

Siirry alkuun