Grafiikkaohjelmointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EW67-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 18.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
19.08.2024 - 13.10.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 19.08.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 21.08.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 26.08.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 28.08.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 02.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 04.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 09.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 11.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 16.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 18.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 23.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 25.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 30.09.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 02.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ma 07.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Ke 09.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Graphics Programming TX00EW67-3002 |
Online
|
Tavoitteet
Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..
Sisältö
- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla
Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat
Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen
Esitietovaatimukset
Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming