Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja brändäys (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00EE12-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.02.2023 - 15.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kulttuurituotannon ja vaatetuksen tiimi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 23
Koulutus
Vaatetusalan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Päivi Lonka
Vastuuopettaja
Päivi Lonka
Ryhmät
KXI22S1
Vaatetusalan tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KX00EE12

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 19 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ma 08.05.2023 klo 09:00 - 15:30
(6 t 30 min)
Markkinointi ja brändäys KX00EE12-3003
AR337 Suunnittelustudio
Pe 12.05.2023 klo 09:00 - 15:30
(6 t 30 min)
Itsenäistä työskentelyä: Markkinointi ja brändäys KX00EE12-3003
AR337 Suunnittelustudio
Ma 15.05.2023 klo 09:00 - 15:30
(6 t 30 min)
Markkinointi ja brändäys KX00EE12-3003
AR341 Oppimistila Montaasi
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen opiskelija:
• osaa markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.
• ymmärtää asiakaslähtöisen markkinoinnin merkityksen osana yritystoimintaa.
• osaa mielikuvamarkkinoinnin ja brändin hallinnan periaatteet.

Sisältö

Yrityksen markkinointiympäristö ja markkinoinnin kilpailukeinot. Markkinointiviestinnän ja mainonnan eri muodot sisältäen verkkomarkkinoinnin ja visuaalisen markkinoinnin osana muodin markkinointia. Asiakaskäyttäytymisen ja segmentoinnin periaatteet. Tuote kilpailukeinona ja brändin rakentamisen periaatteet.

Aika ja paikka

lukujärjestyksen mukaan. mahdolliset yritysvierailut ilmoitetaan erikseen

Oppimateriaalit

jaetaan kurssin aikana

Opetusmenetelmät

Lähiopetus sekä ryhmä- ja yksilötehtävät, oppimispäiväkirja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27 h
kurssin laajuus 5 op = 135 h
lähiopetusta ja ryhmä- sekä yksilötehtävien läpikäyntiä n. 50 h, oppimispäiväkirja 50 h, viikkkotehtävät n. 20 h, itsenäistä opiskelua n. 15 h

Sisällön jaksotus

Sisällön jaksottuminen eri opetuskerroille käydään läpi ensimmäisellä lähiopetuskerralla

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pääosa kurssin arvosanasta koostuu jokaisen opiskelijan omasta oppimispäiväkirjasta. Kurssilla tehdään ryhmätyönä uuden yrityksen brändi- ja markkinointisuunnitelma jonka perusteella muodostuu arvosanasta 30%. Lisäksi 20% erilaisista muista ryhmä- ym tuntitehtävistä sekä tuntiaktiivisuudesta .

Arvioinnin perusteet
Opintojakson arviointikriteeri, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän tuntee ja ymmärtää brändin ja markkinoinnin peruskäsitteet ja näiden soveltamisen tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistunut oppimistilanteisiin.

Opintojakson arviointikriteeri, hyvä (3-4)
Opiskelija on saavuttanut hyvin opintojakson tavoitteet. Hän tuntee ja ymmärtää brändin ja markkinoinnin peruskäsitteet ja toimintamallit sekä niiden soveltamisen ja vaikutukset tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti soveltaen opittua ja osallistunut aktiivisesti oppimistilanteisiin.

Opintojakson arviointikriteeri, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut erinomaisesti opintojakson tavoitteet. Hän hallitsee laajasti brändin ja markkinoinnin merkityksen, soveltamisen ja toimintatavat tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät määräajassa soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti ja osallistunut rakentavasti oppimistilanteisiin.

Opintojakson arviointikriteeri, hyväksytty
Hyväksytty:
Opiskelija on saavuttanut osittain opintojakson tavoitteet. Hän tietää brändin ja markkinoinnin keskeisiä periaatteita ja toimintoja tekstiili- ja vaatetusalalla. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyväksytysti ja osallistunut oppimistilanteisiin.

Esitietovaatimukset

-

Siirry alkuun