3D-projekti, liikkuva kuva (15 op)
Toteutuksen tunnus: KM00ER48-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.12.2021 - 09.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.02.2022 - 13.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Kristian Simolin
- Peke Huuhtanen
- Vastuuopettaja
- Kristian Simolin
- Ryhmät
-
KXE21S13D3d-animointi ja -visualisointi
- Opintojakso
- KM00ER48
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää 3D-animaation peruskäsitteet sekä terminologian ja hallitsee 3D-animaation perusteet. Opiskelija osaa toteuttaa lyhyitä animaatioita ja tunnistaa 3D-animaation sovelluskohteet.
Opiskelija tuntee reaaliaikaisen 3D-grafiikan työtavat ja osaa valmistaa materiaalia reaaliaikaisiin sovelluksiin. Opiskelija osaa toteuttaa vuorovaikutteisia elementtejä ja ymmärtää ohjelmointiajattelun periaatteet.
Sisältö
• animaation yleiset lainalaisuudet
• 3D-animaation peruskäsitteet ja terminologia
• 3D-animaation työkalut ja menetelmät
• 3D-animaation renderöinti
• 3D-aineiston valmistaminen reaaliaikaiseen grafiikkaan
• vuorovaikutteisuuden toteuttaminen
• pienimuotoisen reaaliaikaisen sovelluksen toteuttaminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa menetelmiä harjoitustehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa ja tutkia uusia menetelmiä itsenäisesti harjoitustehtävissä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee 3D-animaation ja reaaliaikaisen 3D-grafiikan terminologian ja osaa perustason animaatiomenetelmät sekä reaaliaikaisen grafiikan valmistamisen menetelmät.