Skip to main content

Marketing and BusinessLaajuus (5 cr)

Code: XX00EM82

Credits

5 op

Objective

On completion of the study course, the student
- Understands what marketing is, why is it needed, and of which elements it consists of
- Understands the operational environment of marketing efforts
- Masters the basic concepts in the field of marketing
- Masters the basics of productizing, branding and digital marketing
- Is able to apply the received knowledge to the homework of the course
- Is able to recognize aspects and deeds of marketing in everyday life situations
- Understands the basic functions of a company eg. the importance of strategy, the main principles of leadership, budgeting, pricing and accounting.

Content

This study course introduces the basic concepts of marketing in an inspiring way, and opens up many aspects, for what reasons and how it is done both in private and public sector. The content consists of presentations and video speeches of representatives from work life – a CEO of a media agency, a brand manager from the Association of Finnish Work and a digital marketing specialist of a B2B communication agency. Related exercises and assignments enhance the learning process of a student. The basics of business consist of an introduction to strategy, leadership, budgeting, pricing, and cost accounting.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement in some areas. Students know the course concepts and models well and are able to justify their decisions. The students are capable in applying their knowledge in new situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyse his/her own expertise and areas requiring further development.

Assessment criteria, excellent (5)

Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts, models and tools. Students are capable in making justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in new situations. Students are mature to analyse the business sector expertise and the evolvement of their own expertise in graphic arts.

Assessment criteria, approved/failed

Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s central concepts, models and is able to utilize the most common tools. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Timing

16.04.2024 - 31.12.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 5000

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Virve Prami
Teacher in charge

Tuire Ranta-Meyer

Groups
  • ATX25TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    Open UAS 2025
  • ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    ATX24TV Open UAS

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Location and time

Kurssi löytyy Metropolian Moodlesta ja kurssin suorittaa täysin omaan tahtiin.

Materials

Löytyy oppimisympäristöstä.

Teaching methods

Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi tehdä omaan tahtiin.

Employer connections

N/A

Exam schedules

Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

Riippuu opiskelijan lähtötasosta.

Content scheduling

Opiskelija voi jaksottaa opintonsa täysin itsenäisesti.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Timing

01.01.2024 - 31.07.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 5000

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teacher in charge

Janne Salonen

Groups
  • ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    ATX24TV Open UAS

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Location and time

Kurssi löytyy Metropolian Moodlesta ja kurssin suorittaa täysin omaan tahtiin.

Materials

Löytyy oppimisympäristöstä.

Teaching methods

Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi tehdä omaan tahtiin.

Employer connections

N/A

Exam schedules

Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

Riippuu opiskelijan lähtötasosta.

Content scheduling

Opiskelija voi jaksottaa opintonsa täysin itsenäisesti.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

02.07.2023 - 31.07.2023

Timing

01.01.2024 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Janne Salonen
Teacher in charge

Janne Salonen

Groups
  • VIOPE_NonStop6
    VIOPE_NonStop6

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

02.07.2023 - 31.07.2023

Timing

01.01.2024 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Janne Salonen
Teacher in charge

Janne Salonen

Groups
  • Viope_nonstop_9
    Viope_nonstop_9

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

02.07.2023 - 31.07.2023

Timing

01.01.2024 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Janne Salonen
Teacher in charge

Janne Salonen

Groups
  • Viope_nonstop_11
    Viope_nonstop_11

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

01.01.2022

Timing

01.08.2023 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 30

Teachers
  • Hannu Saarnilehto
  • Tuire Ranta-Meyer
Teacher in charge

Hannu Saarnilehto

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

02.07.2023 - 31.07.2023

Timing

01.08.2023 - 31.07.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teachers
  • Janne Salonen
Teacher in charge

Janne Salonen

Groups
  • Viope_nonstop_12
    Viope_nonstop_12

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 5000

Degree programmes
  • Information and Communication Technology
Teacher in charge

Janne Salonen

Groups
  • ATX23TV_SYKSY
    Open UAS TestOut and Moodle courses

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Location and time

Kurssi löytyy Metropolian Moodlesta ja kurssin suorittaa täysin omaan tahtiin.

Materials

Löytyy oppimisympäristöstä.

Teaching methods

Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi tehdä omaan tahtiin.

Employer connections

N/A

Exam schedules

Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

Riippuu opiskelijan lähtötasosta.

Content scheduling

Opiskelija voi jaksottaa opintonsa täysin itsenäisesti.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Enrollment

31.08.2022 - 30.09.2022

Timing

01.02.2022 - 31.07.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of ICT

Campus

Karaportti 2

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Teachers
  • Tuire Ranta-Meyer
Teacher in charge

Tuire Ranta-Meyer

Objective

Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.

Content

Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.