Markkinointi ja yritystalous (5 op)
Toteutuksen tunnus: XX00EM82-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.12.2026
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 5000
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Virve Prami
- Vastuuopettaja
- Tuire Ranta-Meyer
- Ryhmät
-
ATX25TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄATX25TV MAKSULLINEN JÄRJESTELMÄ
- Opintojakso
- XX00EM82
Tavoitteet
Markkinoinnin ja yritystalouden opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Ymmärtää mitä markkinointi on, miksi sitä tehdään ja mistä osa-alueista markkinoinnin kokonaisuus muodostuu
- Ymmärtää missä toimintaympäristössä markkinointia tehdään
- Hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet
- Hallitsee perusasiat tuotteistamisesta, brändin rakentamisesta ja digitaalisesta markkinoinnista
- Osaa soveltaa perustietoja markkinointiin liittyviin oppimistehtäviin
- Tunnistaa markkinointiin liittyviä asioita arjen eri tilanteissa ja osaa käsitteellistää niitä
- Hahmottaa yrityksen toimintaa johtamisen, strategian ja talouden näkökulmasta
- Ymmärtää kustannuslaskennan ja hinnoittelun perusperiaatteet.
Sisältö
Opintojakso perehdyttää innostavasti markkinoinnin peruskäsitteisiin sekä eri näkökulmiin siitä, miksi ja miten sitä tehdään niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Keskiössä ovat työelämän – mainostoimiston toimitusjohtajan, Suomalaisen työn liiton brändimanagerin ja mediatoimiston digitaalisen viestinnän johtavan asiantuntijan — tiiviit, havainnolliset ja selkeät videoluennot tai puheenvuorot sekä niihin liittyvät esitykset. Oppimista rakennetaan erilaisten luentoihin liittyvien oppimistehtävien avulla. Lisäksi tuotteistamisesta on oma osionsa.
Yritystalouden perusteissa käsitellään yleisellä tasolla strategiaa, johtamista, budjetointia, hinnoittelua ja kustannuslaskentaa.
Aika ja paikka
Kurssi löytyy Metropolian Moodlesta ja kurssin suorittaa täysin omaan tahtiin.
Oppimateriaalit
Löytyy oppimisympäristöstä.
Opetusmenetelmät
Kurssi on 100% netin kautta itsenäisesti suoritettava kurssi jonka voi tehdä omaan tahtiin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tiedot löytyvät oppimisympäristöstä.
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Riippuu opiskelijan lähtötasosta.
Sisällön jaksotus
Opiskelija voi jaksottaa opintonsa täysin itsenäisesti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja osaa perustella tekemiään ratkaisuja. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen modernissa myyntityössä ja osaa määrittää, missä alueella tarvitsee kehittymistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet, mallit ja työkalut. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa uusissa tilanteissa. Opiskelija hallitsee painoalan toiminnan pääperiaatteet. Opiskelija on sisäistänyt painoalan asiantuntijuusalueet ja pystyy jatkamaan kehittymistä painoalaan valitsemallaan tavalla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä, malleja ja osaa käyttää tavallisimpia työkaluja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.