Skip to main content

Marketing Strategy and PracticeLaajuus (5 cr)

Code: LC00EG86

Credits

5 op

Objective

The student will understand how marketing strategy decisions affect all areas of company management, including marketing, finance, investments and production. The course is designed to demonstrate how the successful integration of marketing practices with each of these other formally separate business functions can enhance the overall performance of the enterprise.

Content

- Marketing theory & practice
- Marketing strategy
- Product development
- Consumer & business segmentation techniques
- Marketing promotion
- Price setting
- Financial marketing planning & budgeting

Prerequisites

- Marketing
- Business Mathematics and Statistics
- Finance
Or equivalent studies

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.

Enrollment

06.05.2024 - 11.08.2024

Timing

29.08.2024 - 12.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LC22B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LXC22_MAR
    LXC22_Marketing
  • LD22B_L_M
    Incoming DD Switzerland Marketing
  • LB22S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Location and time

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Materials

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Teaching methods

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Employer connections

NA

Exam schedules

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

International connections

NA

Student workload

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Content scheduling

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Further information

NA

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Enrollment

02.05.2023 - 13.08.2023

Timing

28.08.2023 - 12.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LC21B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LXC21_MAR
    LXC21_Marketing
  • LB22K
    Incoming DD Krems 2nd year students

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Location and time

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Materials

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Teaching methods

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Employer connections

NA

Exam schedules

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

International connections

NA

Student workload

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Content scheduling

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Further information

NA

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Enrollment

07.12.2022 - 08.01.2023

Timing

11.01.2023 - 03.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LB20S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing
  • LXA21_B
    Half of LXA21 cohorts present, GROUP B

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Location and time

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Materials

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Teaching methods

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Employer connections

NA

Exam schedules

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

International connections

NA

Completion alternatives

NA

Student workload

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Content scheduling

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Further information

NA

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Enrollment

07.12.2022 - 08.01.2023

Timing

10.01.2023 - 02.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LXA21_A
    Half of LXA21 cohorts present, GROUP A

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Location and time

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Materials

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Teaching methods

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Employer connections

NA

Exam schedules

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

International connections

NA

Student workload

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Content scheduling

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Further information

NA

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment methods and criteria

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Enrollment

02.05.2022 - 14.08.2022

Timing

25.08.2022 - 08.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LB20B_M
    Incoming DD Bilbao Marketing
  • LXC20_MAR
    LXC20_MAR
  • LC20B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Enrollment

07.12.2021 - 09.01.2022

Timing

13.01.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LC19B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LXA20_A
    Half of LXA20 cohorts present, GROUP A

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Enrollment

07.12.2021 - 09.01.2022

Timing

13.01.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Business

Campus

Leiritie 1

Teaching languages
  • English
Seats

20 - 35

Degree programmes
  • Degree Programme in European Business Administration
Teachers
  • John Greene
Teacher in charge

Suvi Moll

Groups
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • LXA20_B
    Half of LXA20 cohorts present, GROUP B

Objective

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Content

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Prerequisites

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot