Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin strategia ja käytäntö (5 op)

Toteutuksen tunnus: LC00EG86-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 14.08.2022

Ajoitus

25.08.2022 - 08.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Degree Programme in International Business and Logistics

Opettaja

  • John Greene

Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät

  • LB20B_M
    Incoming DD Bilbao Marketing
  • LXC20_MAR
    LXC20_MAR
  • LC20B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot