Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin strategia ja käytäntöLaajuus (5 op)

Tunnus: LC00EG86

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 13.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 12.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LC21B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LXC21_MAR
    LXC21_Marketing
  • LB22K
    Incoming DD Krems 2nd year students

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Aika ja paikka

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Oppimateriaalit

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Opetusmenetelmät

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

NA

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

Kansainvälisyys

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Sisällön jaksotus

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Lisätietoja opiskelijoille

NA

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Ilmoittautumisaika

07.12.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

11.01.2023 - 03.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LB20S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing
  • LXA21_B
    Half of LXA21 cohorts present, GROUP B

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Aika ja paikka

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Oppimateriaalit

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Opetusmenetelmät

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

NA

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

Kansainvälisyys

NA

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Sisällön jaksotus

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Lisätietoja opiskelijoille

NA

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Ilmoittautumisaika

07.12.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

10.01.2023 - 02.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LXA21_A
    Half of LXA21 cohorts present, GROUP A

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Aika ja paikka

Opetus englanniksi
As per schedule machine
Timetable provided in OMA - First lesson

Oppimateriaalit

Kotler, P. and Armstrong, A., 2018. Principles of Marketing 17th ed. Harlow: Pearson Education
Ltd.

Opetusmenetelmät

Opetus englanniksi
Interactive lecture
• Lecture
• Problem based learning
• Small group tutorial
• e-learning

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

NA

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opetus englanniksi
Exam Date provided in OMA Timetable

Kansainvälisyys

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetus englanniksi
5 ECTS
135 Hours
Details provided in OMA

Sisällön jaksotus

Opetus englanniksi
Provided in OMA Class 1

Lisätietoja opiskelijoille

NA

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opetus englanniksi
0-5
• Class Attendance 10%
• Peer Review 5%
• Marketing Plan Report 20% (Group work)
• Simulation 35% (Group work & Individual work)
• Quiz Exam 30% (Individual work)
(One minor homework task is included in the individual task grading)

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 14.08.2022

Ajoitus

25.08.2022 - 08.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business and Logistics
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LB20B_M
    Incoming DD Bilbao Marketing
  • LXC20_MAR
    LXC20_MAR
  • LC20B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Ilmoittautumisaika

07.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

13.01.2022 - 15.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LC19B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LXA20_A
    Half of LXA20 cohorts present, GROUP A

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot

Ilmoittautumisaika

07.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

13.01.2022 - 15.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in European Business Administration
Opettaja
  • John Greene
Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät
  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous
  • LXA20_B
    Half of LXA20 cohorts present, GROUP B

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää kuinka markkinointistrategiavalinnat vaikuttavat kaikkiin yrityksen hallinnan osa-alueisiin mukaan lukien markkinoinnin, rahoituksen, sijoitustoiminnan ja tuotannon. Kurssin tarkoitus on osoittaa miten onnistunut markkinointikäytäntöjen integrointi muiden muodollisesti erillisten liiketoimintojen kanssa voi parantaa koko yrityksen suorituskykyä.

Sisältö

• Markkinoinnin teoria ja käytäntö
• Markkinointistrategia
• Tuotekehittely
• Kuluttajien ja liiketoiminnan segmentointitekniikat
• Markkinoinnin edistäminen
• Hinnoittelu
• Rahoitusmarkkinoinnin suunnittelu ja budjetointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi, liiketoiminnan matematiikka ja tilastollinen analyysi, rahoitus
Tai vastaavat opinnot