Siirry suoraan sisältöön

Fundamentals of 3D Game ModellingLaajuus (5 op)

Tunnus: TT00FC46

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Ajoitus

16.04.2024 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 240

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • ATX25TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    ATX25TV MAKSULLINEN JÄRJESTELMÄ
  • ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    ATX24TV MAKSULLINEN JÄRJESTELMÄ

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 240

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    ATX24TV MAKSULLINEN JÄRJESTELMÄ

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Ryhmät
  • ATX24TV
    NonStop virtuaaliopinnot vuosi 2024

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 1000

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät
  • ATX22TV_Study_Packages
    Avoin amk: NonStop opintopaketit

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Ryhmät
  • ATX23TV_SYKSY
    Avoin amk TestOut ja Moodle kurssit

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

15.06.2023 - 10.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Ryhmät
  • ATX23TV_KESÄLOMA
    Kesälomatuuraajan toteutukset

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.01.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Ryhmät
  • ATX22_SYKSY
    ATX22_syksy
  • ATX23TV
    NonStop virtuaaliopinnot vuosi 2023

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.01.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Ryhmät
  • ATX23TV_KEVÄT
    ATX23TV_KEVÄT

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 200

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Virve Prami
Vastuuopettaja

Virve Prami

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.