Siirry suoraan sisältöön

Fundamentals of 3D Game Modelling (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00FC46-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 240

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Virve Prami

Vastuuopettaja

Janne Salonen

Ryhmät

  • ATX24TV_MAKSULLINEN_JÄRJESTELMÄ
    ATX24TV MAKSULLINEN JÄRJESTELMÄ

Tavoitteet

After completing the course students will be able to understand and apply workflow to future projects when creating 3d game graphics that include referencing, modelling, unwrapping, texturing and exporting 3d models for games.

Sisältö

This 3D Game Modelling Fundamental course will guide you through the whole process of creating 3d models for games from designing, modelling, texturing and implementation into Unity.

The course is broken down to the key areas of
1) Referencing
2) Low poly, quad based and non destructive Modelling
3) UV Unwrapping
4) Texturing
5) Exporting and Testing in Unity

The content in the course has been developed by a 3D instructor and educator who has over 20 years of experience in 3D for games and real time graphics.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaalit

Online.

Opetusmenetelmät

100% Online (Self-Study) course. The course is largely video content containing theory, exercises and challenges.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainvälisyys

N/A

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Up to student her-/himself.

Sisällön jaksotus

Up to student her-/himself.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass/Fail

Ability to design and model 3d assets for games and understanding of key concepts.

Esitietovaatimukset

A basic understanding of the Blender & Unity interface is beneficial.