Projekti 11 Teräs- ja lasirakentaminen, suunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: TR00BZ51
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan arkkitehtonisesti korkeatasoisia teräs- ja lasirakenteita ja tuottamaan niihin liittyviä piirustuksia ja työselityksiä.
Opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät rakenne- ja energiaratkaisut sekä vaatimukset.
Opiskelija osaa valita teräs- ja lasirakentamisen rakennejärjestelmiä.
Opiskelija pystyy arvioimaan teräs- ja lasirakentamisen rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan käytetyn teräs- ja lasirakentamisen tiedot kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa verrata lasi- ja teräsrakenteiden käytettävyyttä muihin rakenteisiin.
Sisältö
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Teräs- ja lasirakentamiseen kohdistuvat lait, asetukset, määräykset ja ohjeet.
Pienen teräs- ja lasirakenteisen rakennuksen suunnittelu.
Teräs- ja lasirakentamiseen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten energiaratkaisut.
Teräs- ja lasirakenteiden kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Teräs- ja lasirakenteiden vertaaminen puu ja betonirakenteisiin.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, materiaaleista, rakenteista, kustannuslaskennasta ja suunnittelusta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.
Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 25.08.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarkko Könönen
- Janne Järvinen
- Jenni Pellinen
Ryhmät
-
TXR21S1Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan arkkitehtonisesti korkeatasoisia teräs- ja lasirakenteita ja tuottamaan niihin liittyviä piirustuksia ja työselityksiä.
Opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät rakenne- ja energiaratkaisut sekä vaatimukset.
Opiskelija osaa valita teräs- ja lasirakentamisen rakennejärjestelmiä.
Opiskelija pystyy arvioimaan teräs- ja lasirakentamisen rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan käytetyn teräs- ja lasirakentamisen tiedot kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa verrata lasi- ja teräsrakenteiden käytettävyyttä muihin rakenteisiin.
Sisältö
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Teräs- ja lasirakentamiseen kohdistuvat lait, asetukset, määräykset ja ohjeet.
Pienen teräs- ja lasirakenteisen rakennuksen suunnittelu.
Teräs- ja lasirakentamiseen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten energiaratkaisut.
Teräs- ja lasirakenteiden kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Teräs- ja lasirakenteiden vertaaminen puu ja betonirakenteisiin.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, materiaaleista, rakenteista, kustannuslaskennasta ja suunnittelusta.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.
Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Rakennusarkkitehtuuri Virtuaali
- Jarkko Könönen
Ryhmät
-
TXR20S1Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan arkkitehtonisesti korkeatasoisia teräs- ja lasirakenteita ja tuottamaan niihin liittyviä piirustuksia ja työselityksiä.
Opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät rakenne- ja energiaratkaisut sekä vaatimukset.
Opiskelija osaa valita teräs- ja lasirakentamisen rakennejärjestelmiä.
Opiskelija pystyy arvioimaan teräs- ja lasirakentamisen rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan käytetyn teräs- ja lasirakentamisen tiedot kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa verrata lasi- ja teräsrakenteiden käytettävyyttä muihin rakenteisiin.
Sisältö
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Teräs- ja lasirakentamiseen kohdistuvat lait, asetukset, määräykset ja ohjeet.
Pienen teräs- ja lasirakenteisen rakennuksen suunnittelu.
Teräs- ja lasirakentamiseen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten energiaratkaisut.
Teräs- ja lasirakenteiden kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Teräs- ja lasirakenteiden vertaaminen puu ja betonirakenteisiin.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, materiaaleista, rakenteista, kustannuslaskennasta ja suunnittelusta.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.
Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 28.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarkko Könönen
- Kaisa Hyyti
- Janne Järvinen
- Joni Pirhonen
Vastuuopettaja
Jarkko Könönen
Ryhmät
-
TXR19S1Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan arkkitehtonisesti korkeatasoisia teräs- ja lasirakenteita ja tuottamaan niihin liittyviä piirustuksia ja työselityksiä.
Opiskelija tuntee teräs- ja lasirakentamiseen liittyvät rakenne- ja energiaratkaisut sekä vaatimukset.
Opiskelija osaa valita teräs- ja lasirakentamisen rakennejärjestelmiä.
Opiskelija pystyy arvioimaan teräs- ja lasirakentamisen rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan käytetyn teräs- ja lasirakentamisen tiedot kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa verrata lasi- ja teräsrakenteiden käytettävyyttä muihin rakenteisiin.
Sisältö
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Teräs- ja lasirakentamiseen kohdistuvat lait, asetukset, määräykset ja ohjeet.
Pienen teräs- ja lasirakenteisen rakennuksen suunnittelu.
Teräs- ja lasirakentamiseen rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Teräs- ja lasirakenteisten rakennusten energiaratkaisut.
Teräs- ja lasirakenteiden kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Teräs- ja lasirakenteiden vertaaminen puu ja betonirakenteisiin.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Kurssityö
Ohjatut harjoitukset
Tentti/koe
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suorituksen saaminen edellyttää 80% osallistumista lähiopetukseen ja ohjaukseen, yms.
Opiskelijan työkuorma 27 h / op, joka sisältää lähiopetuksen ja opiskelijan itsenäisen työskentelyn.
Rakennusarkkitehtuuri opintojen laajuus ja harjoitustöiden työmäärä on mitoitettu kokopäivätoimisen opiskelun mukaan.
Suorituksen saaminen edellyttää, että kaikki kurssitehtävät on tehty hyväksyttävästi.
Jos kurssissa on alkutentti, se pitää läpäistä ennen kurssiin aloittamista.
Kaikki aikaisemmat projektikurssit pitää olla suoritettu ennen kuin opiskelija voidaan hyväksyä seuraavalle projektikurssille.
Lisätietoja opiskelijoille
Suorituksen edellytyksenä on luennoille ja ohjauksiin osallistuminen.
Kurssivaatimuksena on opintosuunnitelman edellisten kurssien suoritus.
Kaikki aikaisemmat projektikurssit pitää olla suoritettu ennen kuin opiskelija voidaan hyväksyä seuraavalle projektikurssille.
Katso tarvittaessa etäopetustoteutukseen liittyvästä henkilötietojen käsittelystä ja henkilötietojen käsittelyssä käytettävistä järjestelmistä, ohjelmistoista, IT-sovelluksista ja sähköisistä työvälineistä Metropolian laajasta opiskelija- ja opintorekisterin tietosuojaselostuksesta (joka löytyy Omasta: Tietosuojaseloste: Metropolian opiskelija- ja opintotietorekisteri).
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi
Oppimispäiväkirja
Oppimistehtävä
Aktiivisuus luennolla
Tentti
Esitietovaatimukset
Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.
Perustiedot rakentamisesta, materiaaleista, rakenteista, kustannuslaskennasta ja suunnittelusta.
Lisätiedot
Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.
Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.