Game MathematicsLaajuus (5 cr)
Code: TX00EW57
Credits
5 op
Objective
The main objective of the course is to enhance mathematical knowledge and skills of the first year’s studies from the point of view of game programming. The student will understand mathematical principles in image formation (—> computer graphics), describing motion and collision of objects, and he or she will be able to apply them on a computer. In addition to these the student will learn fundamentals of logical structures and graph theory.
Content
1) Concepts of matrix and vector with applications
2) Projections in practice
3) 2D and 3D matrix transforms
4) Fundamentals of logic and graph theory
Prerequisites
First year studies (Orientation to information and communication technology) or comparable knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student knows and understands the key concepts dealt in the course and knows how to apply them in simple modelling problems.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to adopt and combine new knowledge and skills required in more demanding applications. He or she knows many practices of the subject.
Assessment criteria, excellent (5)
The student knows thoroughly the contents of the subject dealt in the course with the practical skills needed to perform tasks on a computer. He or she is motivated to use and develop one’s knowledge and skills independently.
Assessment criteria, approved/failed
The student knows and understands the key concepts dealt in the course and knows how to apply them in simple modelling problems.
Further information
The student will apply, what he or she has learned, with a computer.
Enrollment
01.01.2020
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Mikko Pere
Groups
-
TVT23-PEPelikehitys
Objective
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Content
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Enrollment
06.05.2024 - 31.07.2024
Timing
19.08.2024 - 13.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Birgitta Nenonen-Andersson
Groups
-
ICT23-GGame Development
Objective
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Content
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Enrollment
01.01.2020
Timing
21.08.2023 - 15.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Mikko Pere
Groups
-
TVT22-PEPelikehitys
Objective
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Content
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.
Enrollment
29.05.2023 - 31.07.2023
Timing
21.08.2023 - 15.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Birgitta Nenonen-Andersson
Groups
-
ICT22-GGame Development
Objective
Opintojakson tavoitteena on syventää ja laajentaa ensimmäisen vuoden matematiikan sisältöjen osaamista peliohjelmoinnin vaatimusten näkökulmasta. Tavoitteena on, että opiskelija ymmärtää kuvanmuodostuksessa (—> tietokonegrafiikassa), liikkeen kuvaamisessa ja törmäyksissä tarvittavaa matematiikkaa, ja osaa soveltaa sitä tietokoneen avulla. Lisäksi hän oppii loogisten rakenteiden ja graafiteorian perusasioita.
Content
1) Vektorin ja matriisin käsitteet ja käyttö sovelluksissa
2) Projektion käsite sovellutuksineen
3) Kaksi- ja kolmiulotteisen avaruuden muunnokset matriisien avulla
4) Logiikan ja graafiteorian perusteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija kykenee yhdistelemään ja omaksumaan uusia aihepiirin vaatimia tietoja ja taitoja vaativissa sovellutuksissa. Lisäksi hän tuntee hyvin aihepiirin käytäntöjä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen perusteellisen hallinnan lisäksi kykyä ja motivoituneisuutta hyödyntää ja kehittää tietojaan ja taitojaan itsenäisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija tuntee ja ymmärtää aihepiirin keskeisimmät käsitteet sekä osaa hyödyntää niitä yksinkertaisissa mallintamistehtävissä.
Prerequisites
Ensimmäisen vuoden opinnot (orientaatio tieto- ja viestintätekniikkaan) tai vastaavat tiedot.
Further information
Opiskelija soveltaa oppimaansa tietokoneharjoituksissa.