Portfolio Project 3Laajuus (15 cr)
Code: TX00EW68
Credits
15 op
Objective
Student participates in a project group that designs and implements a game on chosen platform. AR/VR technologies may be used, too. The game can be multiplayer also.
Within his/her group, the student will work in a specific role and improve his/her skills and understanding in that area.
Having completed the course, the student
- can pitch and sell innovative game ideas
- is able to participate productively in a multi-talented game development team
- knows agile game development and testing methods
- has created a portfolio entry corresponding to his/her role in the project
Content
Student participates in work of a multi-disciplinary game development team. The project adheres to agile development methods, utilizing various version control, build, and testing tools.
Prerequisites
Portfolio project 1 and, game design, game engines, data structures and algorithms
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development. He/she has presented a portfolio entry for the project.
Assessment criteria, good (3)
Students have achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. Students are able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of information and communication technology and is able to analyze his/her own expertise. He/she has presented a portfolio entry for the project.
Assessment criteria, excellent (5)
Students have achieved the objectives of the course with excellent marks. Students master commendably the course subject area’s concepts and models. Students are able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The students are well prepared to apply their knowledge in leisure, study and work situations. Students are able to analyze the information and communication technology sector expertise and the development of their own expertise. He/she has presented a portfolio entry for the project.
Assessment criteria, approved/failed
Students have achieved the course objectives fairly. Students will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development. He/she has presented a portfolio entry for the project.
Further information
If possible, the project will be published on later courses.
Enrollment
06.05.2024 - 18.08.2024
Timing
21.10.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Information and Communication Technology
Teachers
- Heini Puuska
- Kristian Simolin
- Miikka Mäki-Uuro
- Joonas Häll
Groups
-
TVT22-PEPelikehitys
Objective
Kurssilla opiskelijat muodostavat projektiryhmiä ja tavoitteena on suunnitella ja kehittää peli valitulle alustalle. Peli voi olla PC, konsoli tai mobiilipeli ja se voi hyödyntää esimerkiksi AR/VR teknologioita. Peli voi olla myös moninpeli.
Kurssilla opiskelija toimii omassa roolissaan kehitysryhmässä ja parantaa osaamistaan kyseisellä alueella.
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Osaa esitellä peli-ideaa ja tehdä siitä myyvän presentaation
- Osaa kehittää peliä tiimissä ja ottaa vastuun omasta roolistaan
- Osaa ketterästi kehittää pelejä ja tehdä testausta
- On luonut rooliaan vastaavan portfoliomerkinnän
Content
Opiskelija osallistuu projektiryhmän jäsenenä pelin toteuttamiseen. Projektissa noudatetaan ketteriä menetelmiä, ja käytetään erilaisia versionhallinnan, koonnin ja testauksen työkaluja.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Prerequisites
Portfolioprojekti 1 ja 2, pelisuunnittelu, pelimoottorit, tietorakenteet ja algoritmit
Further information
Projektia jatketaan mahdollisuuksien mukaan julkaisuun myöhemmillä kursseilla.
Enrollment
06.05.2024 - 18.08.2024
Timing
21.10.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
15 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of ICT
Campus
Karaportti 2
Teaching languages
- English
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Teachers
- Antti Veräjänkorva
- Kristian Simolin
- Miikka Mäki-Uuro
- Joonas Häll
Groups
-
ICT22-GGame Development
Objective
Kurssilla opiskelijat muodostavat projektiryhmiä ja tavoitteena on suunnitella ja kehittää peli valitulle alustalle. Peli voi olla PC, konsoli tai mobiilipeli ja se voi hyödyntää esimerkiksi AR/VR teknologioita. Peli voi olla myös moninpeli.
Kurssilla opiskelija toimii omassa roolissaan kehitysryhmässä ja parantaa osaamistaan kyseisellä alueella.
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Osaa esitellä peli-ideaa ja tehdä siitä myyvän presentaation
- Osaa kehittää peliä tiimissä ja ottaa vastuun omasta roolistaan
- Osaa ketterästi kehittää pelejä ja tehdä testausta
- On luonut rooliaan vastaavan portfoliomerkinnän
Content
Opiskelija osallistuu projektiryhmän jäsenenä pelin toteuttamiseen. Projektissa noudatetaan ketteriä menetelmiä, ja käytetään erilaisia versionhallinnan, koonnin ja testauksen työkaluja.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Prerequisites
Portfolioprojekti 1 ja 2, pelisuunnittelu, pelimoottorit, tietorakenteet ja algoritmit
Further information
Projektia jatketaan mahdollisuuksien mukaan julkaisuun myöhemmillä kursseilla.