Siirry suoraan sisältöön

Portfolioprojekti 3 (15 op)

Toteutuksen tunnus: TX00EW68-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 18.08.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Heini Puuska
  • Kristian Simolin
  • Miikka Mäki-Uuro
  • Joonas Häll

Ryhmät

  • TVT22-PE
    Pelikehitys

Tavoitteet

Kurssilla opiskelijat muodostavat projektiryhmiä ja tavoitteena on suunnitella ja kehittää peli valitulle alustalle. Peli voi olla PC, konsoli tai mobiilipeli ja se voi hyödyntää esimerkiksi AR/VR teknologioita. Peli voi olla myös moninpeli.

Kurssilla opiskelija toimii omassa roolissaan kehitysryhmässä ja parantaa osaamistaan kyseisellä alueella.

Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Osaa esitellä peli-ideaa ja tehdä siitä myyvän presentaation
- Osaa kehittää peliä tiimissä ja ottaa vastuun omasta roolistaan
- Osaa ketterästi kehittää pelejä ja tehdä testausta
- On luonut rooliaan vastaavan portfoliomerkinnän

Sisältö

Opiskelija osallistuu projektiryhmän jäsenenä pelin toteuttamiseen. Projektissa noudatetaan ketteriä menetelmiä, ja käytetään erilaisia versionhallinnan, koonnin ja testauksen työkaluja.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.

Esitietovaatimukset

Portfolioprojekti 1 ja 2, pelisuunnittelu, pelimoottorit, tietorakenteet ja algoritmit

Lisätiedot

Projektia jatketaan mahdollisuuksien mukaan julkaisuun myöhemmillä kursseilla.