Portfolioprojekti 3 (15 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EW68-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 18.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
21.10.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Degree Programme in Information Technology
- Ryhmät
-
ICT22-GGame Development
- Opintojakso
- TX00EW68
Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 22.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 24.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 29.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 31.10.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 05.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 07.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 12.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 14.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 19.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 21.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 26.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 28.11.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 03.12.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 05.12.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Ti 10.12.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
To 12.12.2024 klo 17:00 - 20:00 (3 t 0 min) |
Portfolio Project 3 TX00EW68-3002 |
Online
|
Tavoitteet
Kurssilla opiskelijat muodostavat projektiryhmiä ja tavoitteena on suunnitella ja kehittää peli valitulle alustalle. Peli voi olla PC, konsoli tai mobiilipeli ja se voi hyödyntää esimerkiksi AR/VR teknologioita. Peli voi olla myös moninpeli.
Kurssilla opiskelija toimii omassa roolissaan kehitysryhmässä ja parantaa osaamistaan kyseisellä alueella.
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Osaa esitellä peli-ideaa ja tehdä siitä myyvän presentaation
- Osaa kehittää peliä tiimissä ja ottaa vastuun omasta roolistaan
- Osaa ketterästi kehittää pelejä ja tehdä testausta
- On luonut rooliaan vastaavan portfoliomerkinnän
Sisältö
Opiskelija osallistuu projektiryhmän jäsenenä pelin toteuttamiseen. Projektissa noudatetaan ketteriä menetelmiä, ja käytetään erilaisia versionhallinnan, koonnin ja testauksen työkaluja.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet. Hän on esittänyt projektiaan vastaavan portfoliomerkinnän.
Esitietovaatimukset
Portfolioprojekti 1 ja 2, pelisuunnittelu, pelimoottorit, tietorakenteet ja algoritmit
Lisätiedot
Projektia jatketaan mahdollisuuksien mukaan julkaisuun myöhemmillä kursseilla.