Siirry suoraan sisältöön

MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)

Tunnus: LD00EH84

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Ilmoittautumisaika

04.12.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

16.01.2024 - 07.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuire Jäntti
  • Pirjo Elo
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD22S1_M1
    LXD22S1_M1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 30 %
• Kvantitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 40 %
• Yksilötehtävät 30 %

Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

04.12.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

16.01.2024 - 07.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Tuire Jäntti
  • Pirjo Elo
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD22S1_M2
    LXD22S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 30 %
• Kvantitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 40 %
• Yksilötehtävät 30 %

Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

07.12.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

18.01.2023 - 03.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pertti Vilpas
  • Pirjo Elo
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD21S1_M2
    LXD21S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivisen tutkimuksen projekti 45 %
• Kvantitatiivisen tutkimuksen projekti 55 %
• Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

07.12.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

17.01.2023 - 03.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Pertti Vilpas
  • Pirjo Elo
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD21S1_M1
    LXD21S1_M1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivisen tutkimuksen projekti 45 %
• Kvantitatiivisen tutkimuksen projekti 55 %
• Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

07.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

21.01.2022 - 06.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kristiina Suihko
  • Pertti Vilpas
  • Pirjo Elo
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD20S1_M1
    LXD20S1_M1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan sekä verkossa että Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
- Kniivilä, Sonja & Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2012. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 1.–2. painos. Sanoma Pro, Helsinki.
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Yritysviestintä LD00EG92 (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

07.12.2021 - 09.01.2022

Ajoitus

17.01.2022 - 09.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Kristiina Suihko
  • Pertti Vilpas
  • Pirjo Elo
Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät
  • LXD20S1_M2
    LXD20S1_M2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.

Sisältö

- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan sekä verkossa että Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
- Kniivilä, Sonja & Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2012. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 1.–2. painos. Sanoma Pro, Helsinki.
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Lisätietoja opiskelijoille

Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Yritysviestintä LD00EG92 (5 op) tai vastaavat tiedot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen