Marketing ResearchLaajuus (5 cr)
Code: LD00EH84
Credits
5 op
Objective
Upon completion of the course students will be able to carry out small-scale quantitative and qualitative marketing studies and will be able to assess the reliability of research data and purchase marketing studies.The student will be able to be familiar with the basic statistical analysis methods of quantitative research data and be able to interpret the results and present them in a graphic form. .
Content
- Quantitative and qualitative research methods
- Stages and sampling methods of the research process, designing questionnaires and interview frameworks, data collection and analysis
- Research data analysis, reliability of results, result reporting
Prerequisites
Marketing, Business Mathematics and Statistics or equivalent competences
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
16.01.2024 - 07.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Tuire Jäntti
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_M1LXD22S1_M1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.
Content
- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella
Materials
* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Further information
Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 30 %
• Kvantitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 40 %
• Yksilötehtävät 30 %
Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia.
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Timing
16.01.2024 - 07.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Tuire Jäntti
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD22S1_M2LXD22S1_M2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.
Content
- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella
Materials
* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Further information
Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 30 %
• Kvantitatiivinen tutkimus – ryhmätyöprojekti 40 %
• Yksilötehtävät 30 %
Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia.
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
18.01.2023 - 03.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pertti Vilpas
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_M2LXD21S1_M2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.
Content
- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella
Materials
* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Further information
Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivisen tutkimuksen projekti 45 %
• Kvantitatiivisen tutkimuksen projekti 55 %
• Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2022 - 08.01.2023
Timing
17.01.2023 - 03.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Pertti Vilpas
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD21S1_M1LXD21S1_M1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.
Content
- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan Myyrmäen kampuksella
Materials
* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Further information
Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt 100 %:
• Kvalitatiivisen tutkimuksen projekti 45 %
• Kvantitatiivisen tutkimuksen projekti 55 %
• Tehtäviin liittyy myös itse- ja vertaisarviointia
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
21.01.2022 - 06.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Kristiina Suihko
- Pertti Vilpas
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD20S1_M1LXD20S1_M1
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.
Content
- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan sekä verkossa että Myyrmäen kampuksella
Materials
* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
- Kniivilä, Sonja & Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2012. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 1.–2. painos. Sanoma Pro, Helsinki.
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Further information
Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Yritysviestintä LD00EG92 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen
Enrollment
07.12.2021 - 09.01.2022
Timing
17.01.2022 - 09.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
- Economics and Business Administration
Teachers
- Kristiina Suihko
- Pertti Vilpas
- Pirjo Elo
Teacher in charge
Anne Perkiö
Groups
-
LXD20S1_M2LXD20S1_M2
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy toteuttamaan pienimuotoisia määrällisiä ja laadullisia markkinointitutkimuksia sekä osaa arvioida tutkimustiedon luotettavuutta ja ostaa markkinointitutkimuksia. Opiskelija hallitsee määrällisen tutkimusaineiston tilastolliset perusanalyysit ja osaa tulkita tuloksia ja esittää niitä havainnollisessa muodossa.
Content
- Kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät
- Tutkimusprosessin vaiheet, otantamenetelmät, kyselylomakkeen ja haastattelurungon laatiminen, aineiston keruu ja analyysi
- Tutkimusaineiston analyysi, tulosten luotettavuus ja tulosten raportointi
Location and time
Lukujärjestyksen mukaan sekä verkossa että Myyrmäen kampuksella
Materials
* Heikkilä Tarja: Tilastollinen tutkimus, Edita Prima 2010 tai uudempi luvut 1–5 (ei laskentakaavoja).
* Anita Saaranen-Kauppinen & Anna Puusniekka: Menetelmäopetuksen tietovaranto, KvaliMOTV - luvut 1, 2.3, 3, 6-7 (sivulle 110 saakka). http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2012112210007
- Kniivilä, Sonja & Lindblom-Ylänne, Sari & Mäntynen, Anne 2012. Tiede ja teksti. Tehoa ja taitoa tutkielman kirjoittamiseen. 1.–2. painos. Sanoma Pro, Helsinki.
* Luentoaineisto ja tunneilla jaettava materiaali
Teaching methods
Aktivoiva luento
Harjoitustehtävät
Projekti
Exam schedules
Ei tenttiä.
Completion alternatives
Laadullisen ja määrällisen tutkimuksen toteuttaminen itsenäisesti annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Further information
Suoritettuna ennen opintojaksoa:
- Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi LD00EH18 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Markkinointi LD00EH20 (5 op) tai vastaavat tiedot
- Orientointi ja ammatillisen osaamisen rakentaminen 5 op (viestinnän osuus) ja Yritysviestintä LD00EG92 (5 op) tai vastaavat tiedot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Prerequisites
Markkinointi 5 op ja Liiketalouden matematiikka ja tilastollinen analyysi 5 op tai vastaava osaaminen