Skip to main content

CopywritingLaajuus (5 cr)

Code: KM00ER98

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

The student knows the basics of advertising writing and design of various advertising texts.

Content

- graphic designer text skills
- creative advertising writing
- copywriter work image and role in the work community

Prerequisites

Graphic Design Basics Management

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student knows the basics of planning and writing different advertising texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to produce satisfactory advertising text.

Assessment criteria, good (3)

The student masters the planning and writing of various advertising texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to apply what they have learned and produce purposeful advertising text.

Assessment criteria, excellent (5)

The student masters the planning and writing of various ad texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to apply what they have learned and is able to work independently. The student is able to produce proficient and targeted advertising text.

Assessment criteria, approved/failed

The student knows the basics of planning and writing different advertising texts. The student understands the role of advertising texts as part of marketing communications. The student is able to produce satisfactory advertising text.

Enrollment

06.05.2024 - 31.08.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tuomas Aatola
  • Kai Talonpoika
Teacher in charge

Kai Talonpoika

Groups
  • KXE21S1GS
    Visual Communication Design – Graphic Design

Objective

Opiskelija tuntee mainoskirjoittamisen ja erilaisten mainostekstien suunnittelun perusteet.

Content

- graafisen suunnittelijan tekstitaidot
- luova mainoskirjoittaminen
- copywriterin työnkuva ja rooli työyhteisössä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hahmottaa erilaisten mainostekstien suunnittelun perusteet. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa tuottaa tyydyttävää mainostekstiä.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee erilaisten mainostekstien suunnittelun. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja tuottaa luontevaa mainostekstiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee erilaisten mainostekstien suunnittelun kiitettävästi. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa ja kykenee työskentelemään itsenäisesti. Opiskelija osaa tuottaa sujuvaa ja oikein kohdennettua mainostekstiä.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hahmottaa erilaisten mainostekstien suunnittelun perusteet. Opiskelija ymmärtää mainostekstien roolin osana markkinointiviestintää. Opiskelija osaa tuottaa tyydyttävää mainostekstiä.

Prerequisites

Graafisen suunnittelun perusteiden hallinta.