Skip to main content

Research-based DevelopmentLaajuus (10 cr)

Code: KM00EI74

Credits

10 op

Objective

The student is able to perform research-based development work, apply the principles and report research results. The student can analyse and solve problems on the basis of research.

Content

- Premises of research activities
- Research-based design
- Basic concepts of research
- Research process
- Research methods used in the design
- Reporting research results

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student understands the basic of research. The student is familiar with research-based design. The student knows the basic concepts of research, the structure of the research process, the research methods suitable for planning and the principles of reporting results.

Assessment criteria, good (3)

The student can evaluate the premises of research in design work. The student knows the principles of research-based design and can apply them in practice. The student understands the basic concepts of research, the structure of the research process, the appropriate research methods and the principles of reporting results.

Assessment criteria, excellent (5)

The student can analyse and critically evaluate the premises of research in design work. The student has an excellent understanding of the principles of research-based design and can apply them creatively and meaningfully in practice. The student has a good command of the basic concepts of research, the structure of the research process, the research methods suitable for design and the principles of reporting results.

Assessment criteria, approved/failed

The student understands the basic of research. The student is familiar with research-based design. The student knows the basic concepts of research, the structure of the research process, the research methods suitable for planning and the principles of reporting results.

Enrollment

27.11.2023 - 14.01.2024

Timing

16.01.2024 - 14.03.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tero Marin
  • Katri Myllylä
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE22S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.

Content

- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi

Materials

Materiaalit ilmoitetaan toteutuksen aikana

Teaching methods

Aktivoiva luento
Argumentointi
Harjoitustehtävät
Lähiopetus
Etäopetus
Yhteistoiminnallinen oppiminen

Employer connections

Exam schedules

Toteutus ei sisällä tenttiä

International connections

Completion alternatives

Student workload

Opettajavetoisten tapaamisten lisäksi toteutuksella on tapaamisten välillä tehtäviä itsenäisiä yksilö- ja pienryhmätehtäviä. Toteutukselle on merkitty myös itsenäiseen työskentelyyn kalenterivarauksia.

Further information

Opintojaksolla hyödynnetään Teams-työtilaa. Tilan käyttö vain Metropolia-tunnuksilla. Toteutukselle ilmoittautuneet lisätään työtilaan.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment methods and criteria

Tehtävät ja oppimistehtävät
Jatkuva arviointi
Osallistuminen
Vertaisarviointi ja opponointi
Itsearviointi

Enrollment

28.11.2022 - 08.01.2023

Timing

17.01.2023 - 16.03.2023

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tero Marin
  • Katri Myllylä
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE21S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.

Content

- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Enrollment

01.12.2021 - 09.01.2022

Timing

18.01.2022 - 10.03.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Media, Design and Conservation

Campus

Hämeentie 135

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 20

Degree programmes
  • Design
Teachers
  • Tero Marin
  • Katri Myllylä
Teacher in charge

Tero Marin

Groups
  • KXE20S1DM
    Digital Design

Objective

Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.

Content

- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.