Tutkimuslähtöinen suunnittelu (10 op)
Toteutuksen tunnus: KM00EI74-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
14.01.2025 - 13.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tero Marin
- Mari Silver
- Vastuuopettaja
- Tero Marin
- Ryhmät
-
KXE23S1DMDigitaalinen muotoilu
- Opintojakso
- KM00EI74
Toteutuksella on 24 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 168 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 14.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 15.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 16.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 21.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 22.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 23.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 28.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 29.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 30.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 04.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 05.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 06.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 11.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 12.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 13.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 26.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 27.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 05.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 06.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Ke 12.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
To 13.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004 |
AR421
Digitila Kuusi
|
Tavoitteet
Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.
Sisältö
- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi
Aika ja paikka
14.1-13.3 Arabian kampus
Oppimateriaalit
Erika Hall: Just enough research
Luentomateriaalit
Opetusmenetelmät
Opintojakson aikana opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen. Opiskelija tekee yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä suorittaa, osana opintojaksoa, mikrokurssin virtuaalisessa oppimisympäristössä.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson aikana ei ole erillistä tenttiä
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan tapauskohatisesti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija osallistuu opetukseen sekä tutustuu materiaalin opetusaikojen ulkopuolella.
Sisällön jaksotus
Sisällön jaksotus kirjoitusohje tähän.
Lisätietoja opiskelijoille
Lisätietoja opiskelijoille kirjoitusohje tähän.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Tehtävien suorittaminen ajallaan
Läsnöolo opetuskerroilla (80%)