Siirry suoraan sisältöön

Tutkimuslähtöinen suunnittelu (10 op)

Toteutuksen tunnus: KM00EI74-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2025 - 13.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tero Marin
Mari Silver
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
KXE23S1DM
Digitaalinen muotoilu
Opintojakso
KM00EI74

Toteutuksella on 24 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 168 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 14.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 15.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 16.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 21.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 22.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 23.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 28.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 29.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 30.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 04.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 05.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 06.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 11.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 12.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 13.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 26.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 27.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 05.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 06.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Ke 12.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
To 13.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Tutkimuslähtöinen suunnittelu KM00EI74-3004
AR421 Digitila Kuusi
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija osaa toimia tutkimuslähtöisessä kehitystyössä, soveltaa sen toimintaperiaatteita ja raportoida tutkimustuloksista. Hän osaa analysoida ja ratkaista ongelmia tutkimuslähtöisesti.

Sisältö

- tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat
- tutkimuslähtöinen suunnittelu
- tutkimuksen peruskäsitteet
- tutkimusprosessi
- suunnitteluun sovellettavat tutkimusmetodit
- tutkimustulosten raportointi

Aika ja paikka

14.1-13.3 Arabian kampus

Oppimateriaalit

Erika Hall: Just enough research
Luentomateriaalit

Opetusmenetelmät

Opintojakson aikana opiskelija osallistuu kontaktiopetukseen. Opiskelija tekee yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä suorittaa, osana opintojaksoa, mikrokurssin virtuaalisessa oppimisympäristössä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson aikana ei ole erillistä tenttiä

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan tapauskohatisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija osallistuu opetukseen sekä tutustuu materiaalin opetusaikojen ulkopuolella.

Sisällön jaksotus

Sisällön jaksotus kirjoitusohje tähän.

Lisätietoja opiskelijoille

Lisätietoja opiskelijoille kirjoitusohje tähän.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa arvioida tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti tutkimuksellisen toiminnan lähtökohtia osana suunnittelijan työtä. Hän tuntee monipuolisesti tutkimuslähtöisen suunnittelun toimintaperiaatteet ja osaa soveltaa niitä luovasti ja tarkoituksenmukaisesti käytännössä. Opiskelija hallitsee erinomaisesti tutkimuksen peruskäsitteet, tutkimusprosessin rakenteen, suunnitteluun soveltuvat tutkimusmetodit ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen toiminnan lähtökohdat. Hän tietää, mitä on tutkimuslähtöinen suunnittelu. Opiskelija tuntee tutkimuksen peruskäsitteitä, tutkimusprosessin rakennetta, suunnitteluun soveltuvia tutkimusmetodeja ja tulosten raportoinnin periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen opetukseen
Tehtävien suorittaminen ajallaan
Läsnöolo opetuskerroilla (80%)

Siirry alkuun